• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Italiaans Familiebedrijf speciale band met Nederland

  AMSTERDAM - De eigenaar van de nieuwe Italiaanse flagshipstore in handgemaakte schoenen is menswear designer Roberto di Rosa die een speciale band met Nederland heeft.

“Officine Creative heeft haar succes te danken aan een handjevol landen, waaronder Nederland,"zegt hij. "We houden van deze stad en kijken er naar uit om de Nederlandse klant te ontmoeten.” Hij is vanuit zijn eigen creativiteit al een 'fijnproever als het gaat om mooie schoenen. En hecht grote waarde aan een sfeervol winkelinterieur.

Het kloppend hart van het Italiaanse familiebedrijf is de artisanale werkplaats die al in 1968 werd opgericht in Montegranaro – een bergdorp in de Italiaanse Marken regio dat sowieso al bekend staat om zijn uitstekende schoenenproductie. Officine Creative concentreert zich speciaal op perfecte, met de handgemaakte schoenen en is een pionier op het gebied van leerbewerking. De hoogste kwaliteit leer ondergaat een unieke procedé.

Was-, polijst- en verftechnieken zijn door de jaren heen verfijnd tot een uniek proces dat de makers zelf omschrijven als “leather time machine”. Ofwel de gebruikte technieken geven de lederen producten hun unieke patina en doorleefde uitstraling. In de huidige luxemarkt die wordt gedreven door industriële productie, zijn de handgemaakte schoenen met de specifieke, bewerkelijke look van Officine Creative bijzonder opvallend.

De nieuwe flagshipstore heeft een warme uitstraling door het gebruik van eikenhout en verweerd metaal. Officine Creative ziet iedere schoen als een uniek waardevol object om voor langere tijd te koesteren.

De displays zijn daarom geïnspireerd op bankkluizen en geven de winkel een bijzondere look. Naast een uitgebreid assortiment van schoenen voor zowel dames als heren vind je hier ook accessoires als leren tassen en kleine lederwaren aan. Het aanbod wordt in december uitgebreid met een door leer geïnspireerd eau de parfum van Goti.

Officine Creative Amsterdam
Prinsengracht 529
1016 HR Amsterdam
Open: ma. 12:00 - 18:00 uur, di. wo. 10:00 - 18:00 uur, do. 10:00 - 19:00 uur, vr. za. 10:00 - 18:00 uur, zo. 12 - 18:00 uur

FOTO: DENNIS BRANDSMA