• Zomercouture Paul Schulten kleurrijk en stijlvol

  • Sheila De Vries presenteert zonnige zomercouture

  • Introdans danst 5***** programma

  • Havaianas de Brasil Logo op weg naar de zon

  • Filmfestival Cannes oogverblindend gestart

  • Royal Polo at the Palace deze zomer

  • Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

FashionWeek HACKED by_ Van Slobbe Van Benthum

b_250_200_16777215_00_images_vanslobbevanbenthumps171.jpg  AMSTERDAM - Drie jaar na de lancering breekt HACKED by_ Van Slobbe Van Benthum nu in op het podium van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. De wens om het verkwistende systeem van de mode van binnenuit te veranderen door alle onderdelen van het proces te hacken, vormt onveranderd de legitimatie voor het label.

Je merkt de wens tot veranderen als een oproep bij Van Slobbe Van Benthum aan partijen binnen en buiten de modesector. De erkenning dat het systeem niet meer voldoet, en dat merken niet kunnen blijven produceren voor een steeds verder afbrokkelende markt.

Dat vraagt om nieuwe benaderingen en ongebruikelijke coalities. Niet alleen veranderingen in de rol van merken en producenten. Maar ook van winkels en van de hele klassieke modieuze infrastructuur. De show tijdens de Fashion Week viert enerzijds de doorbraak waartoe het pionierswerk heeft geleid.

Er wordt inmiddels, ook bij de grote merken, steeds meer ingezet op vertraging. Dus een brede beweging anti-hysterisch-haast-consumentisme. Daarvoor heeft HACKED by_ heeft met mooie, betaalbare producten een valide alternatief ontwikkeld voor een enthousiaste groep detaillisten en kopers. Verkregen via een duurzamere produktiemethode en anti-relmodieuze-trends.

Dergelijke kwaliteiten hebben op dit ogenblik meer geldigheid dan de sfeer van het onbereikbare waarmee de klassieke show het publiek verleidde. De afgelopen jaren is gebleken hoe flexibel de werkwijze is, en hoe verschillende spelers in het systeem er hun voordeel mee doen. HACKED by_ is klaar voor nieuwe podia en nieuwe samenwerkingen.

FOTO: PETER STIGTER