• Zomercouture Paul Schulten kleurrijk en stijlvol

  • Sheila De Vries presenteert zonnige zomercouture

  • Introdans danst 5***** programma

  • Havaianas de Brasil Logo op weg naar de zon

  • Filmfestival Cannes oogverblindend gestart

  • Royal Polo at the Palace deze zomer

  • Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Fair Wear Fashion Conferentie in Amsterdam

b_250_200_16777215_00_images_fairwearfoundation17.jpg  AMSTERDAM – Het Britse mode-icoon Katharine Hamnett zei vrijdag in Amsterdam dat de slogans op haar T-shirts nog steeds actueel zijn. De bevlogen activiste sprak tijdens een conferentie van Fair Wear Foundation (FWF) over betere arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie.

‘No more fashion victims’. Die iconische slogan op een T-shirt van Katharine Hamnett was een van de eerste controversiële campagnes om bewustwording te creëren over misstanden in de kledingindustrie. Hamnett prees de FWF merken in de zaal ‘die allemaal werken aan het duurzamer maken van kleding’.

Ze vindt het ‘hartverscheurend’ dat de slogans waarmee ze in de jaren 80 wereldberoemd werd, nog steeds actueel zijn. Hamnett is een groot voorstander van strengere wetgeving om ‘de mensen te beschermen die onze kleding maken'.

Hamnett’s verhaal paste uitstekend in het thema van de Fair Wear Foundation conferentie. Deze editie stond in het teken van hoe FWF en haar leden – Europese kledingmerken- hun invloed kunnen vergroten door niet alleen te werken aan betere arbeidsomstandigheden in hun eigen keten, maar ook andere merken en belangrijke spelers te inspireren om actie te ondernemen.

Zo wordt het positieve werk dat FWF leden en partners doen in de kledingindustrie hopelijk het nieuwe normaal.

Katharine Hamnett werd wereldberoemd in de jaren 80 door haar witte T-shirts met politieke en filosofische slogans in enorme zwarte blokletters. George Michael droeg één van de bekendste, met de tekst CHOOSE LIFE, een aanklacht tegen oorlog, dood en destructie. Katharine werd wereldberoemd met het shirt dat ze droeg tijdens een ontmoeting met Margaret Thatcher, met daarop '58% Don't Want Pershing', als protest tegen Amerikaanse nucleaire wapens.

Ze wil iedereen er met haar T-shirts bewust van maken dat het belangrijk is dat wij betere arbeidsomstandigheden eisen in de kledingindustrie.