• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Peter Rommers : Personalized Fashion

Er verandert veel in de modewereld. We leven in een tijd waarin in verre landen mensen meer dan keihard werken aan kleding voor de grote modeketens die voor een zeer beperkte prijs aan de consument wordt aangeboden. Het werk verschaft mensen ver weg misschien wel het nodige inkomen wat zij anders moeten ontberen.

Anderzijds ervaart ieder nadenkend mens het als naargeestig dat sommige mensen in die verre landen daarvoor nog steeds worden uitgebuit omdat er een enorme prijsconcurrentie is in de modewereld. Iedereen probeert voor de laagste prijs iets moois te presenteren.

Wat er overblijft voor de gewetensvolle modeklant is het zoeken naar kwaliteitskleding die met liefde is gemaakt door mensen die daarvoor behoorlijk zijn betaald. Mode die het milieu niet schaadt maar bijvoorbeeld juist daaraan bijdraagt. Onze bekende couturiers proberen ieder op hun eigen wijze een weg te vinden in deze gecompliceerde zakelijke situatie.

Monique Collignon heeft de grote bewonderenswaardige stap gezet om stoffen te gebruiken gemaakt van plastic flessen. Daarvan maakt zij voortreffelijke en werkelijk schitterende creaties.

Ronald Kolk doorbreekt het patroon van tweemaal per jaar en later éénmaal per jaar fantastische shows en heeft zijn salon gesloten. Hij gaat reizen, schilderen (wat hij heel mooi doet) en bedrijfskleding ontwerpen naast losse shows geven op uitnodiging van grote bedrijven.

Van Peter Rommers hebben wij ook al zoveel uitstekende shows gezien en zijn artistieke modehart hunkert eenvoudig naar het maken van nieuwe creaties. Hij heeft zijn bedrijfsvorm eveneens aangepast. Hij heeft zijn site vernieuwd op internet vol vertrouwen kijkend naar de toekomst. "Geen couture of prêt-á-porter, maar Personalized Fashion,"aldus Peter Rommers. "Daar is absoluut plaats voor."

"Ik kies voor de persoonlijke benadering. Niet alleen bij kleding op maat voor iedereen en elke gelegenheid. Ik geef ook graag persoonlijk styling-advies. Wat past bij u/jou? Welk kledingstuk wordt gemist in de garderobe? Hoe kan een kleine aanvulling zorgen dat je langer plezier kunt hebben van de kleren die je al hebt?" Er is veel te vinden op de nieuwe site.

Daarnaast blijft Peter Rommers seizoensgebonden collecties maken, maar er zullen eveneens regelmatig losse items het hele jaar door aangeboden worden. Dat is dus op de nieuwe website te zien. Daar kun je aanbiedingen, events, ontwikkelingen enz. aantreffen en op Peter Rommers Amsterdam op Facebook.