• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Schiphol wil sneller boarden

  Schiphol en KLM willen onderzoeken of door gezichtsherkenning de passagiers sneller kunnen boarden. Daarvoor wordt een proef genomen met een nieuw systeem van gezichtsherkenning. Het gaat er om dat de passagier door vrijwillig ‘biometrisch boarden’ sneller aan boord stapt en daardoor alle administratieve rompslomp meteen geregeld is.

Het is nog maar een proef maar als de proef slaagt zou dat veel werk kunnen schelen.  

Tijdens de proef hoeft de passagier namelijk slechts eenmalig te boarden zonder een instapkaart en paspoort te laten zien. De passagier gaat aan boord van het vliegtuig via een apart poortje dat de passagier herkent aan het gezicht.

Er wordt gekeken hoe dit overkomt bij de passagier. Het gaat om de snelheid, betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van het systeem. Ook de impact op het boardingproces en de ervaringen van de passagier worden meegewogen. De proefperiode duurt minimaal drie maanden.

De proef vindt plaats bij een geselecteerde gate op de luchthaven. Bij het boarden met het gezicht, registreert de passagier zich eerst. In het wachtgebied bij de gate staat een speciale registratiekiosk. Medewerkers van KLM assisteren hierbij.

Bij het registreren scant de passagier het paspoort, de instapkaart en het gezicht. Om de privacy te beschermen worden deze gegevens uitsluitend voor de proef gebruikt. Na het boarden worden de persoonsgegevens automatisch verwijderd. De gegevens die in de registratiekiosk staan, worden na tien uur verwijderd.

ILLUSTRATIE: ...DRUK DRUK DRUK ... HOOP DAT MIJN GEZICHT WEL WORDT HERKEND... DE VORIGE KEER HAD IK MIJ NIET GESCHOREN...