• Zomercouture Paul Schulten kleurrijk en stijlvol

  • Sheila De Vries presenteert zonnige zomercouture

  • Introdans danst 5***** programma

  • Havaianas de Brasil Logo op weg naar de zon

  • Filmfestival Cannes oogverblindend gestart

  • Royal Polo at the Palace deze zomer

  • Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

TMG zet Amsterdam Fashion Week in de etalage

b_250_200_16777215_00_images_TMGmaisonthefaux17.jpg  Ieder jaar vindt twee keer de Amsterdam Fashion Week plaats op het het Westergasterrein in Amsterdam. Aanvankelijk een van idealisme en verwachtingen bruisende reeks evenementen met bekende couturiers als openers en sluiters van een aanvankelijk druk bejubelde en veel bezochte serie shows.

De sponsors verbonden zich echter steeds minder graag aan deze serie modeshows omdat de budgetten terugliepen en de gewoontevorming bij het zien van zoveel shows bij het publiek de koopkracht niet deed toenemen. De Telegraaf Media Group (TMG) wil nu Amsterdam Fashion Week van de hand doen, meldt het bedrijf. De modeweek, die twee keer per jaar plaatsvindt, brengt niet genoeg op.

“Amsterdam Fashion Week voldoet niet aan de rendementseisen van TMG,” constateert de media groep wat laat maar in alle eerlijkheid. Er was al een online platform gevormd en er werden combi's overwogen maar nee ... het berouw hoefde niet na de zonde te volgen want het hele plan werd voortijdig afgeblazen. Misschien ook enigszins doordat automerk Mercedes-Benz zich als sponsor terugtrok. Ach, wie maakt nooit fouten?

TMG zelf is eerder dit jaar gaan samenwerken met de Vlaamse krantenuitgever Mediahuis die meer onderdelen van TMG wil verkopen.

Er zijn zeker wel ontwerpers die met plezier terugkijken op hun show gegeven tijdens één van de Amsterdam Fashion Weeks. Vooral jong talent van modeakademies met hun afstudeercollecties. Verder was er toch wel veel sprake van statusgedoe en veel moeite en inspanning nodig voor organisatie en beveiliging.

Er is door ontzettend veel mensen op een niet altijd zichtbare wijze heel hard gewerkt om al die shows in al die jaren te laten slagen. Dat merkte je wel. Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van al die kringen van ons-kent-ons maar er zijn toch in al die 27 jaren Amsterdam Fashion Week soms perfekte prestaties geleverd. Heel mooie en ook rare excentrieke ideeën vonden hier hun weg naar het publiek. En daar hebben veel publiciteitsbureaus aan bijgedragen door een mooi plaatje van het werk van hun ontwerper neer te zetten.

Nu maar eens afwachten of de Amsterdam Fashionday misschien een kansje maakt? Of het Amsterdam Fashion Weekend wellicht in samenwerking met een geheel andere branche? Een beetje bescheidener aanpak kost minder en heeft vast meer resultaat.

... SHOW OP DE LAATSTE AMSTERDAM FASHIONWEEK MET ZES FUTURISTISCHE ZONNEBANKEN (!),,,

FOTO: ROBERTO BAAKE