• Henk Krol ontvangt Michiel de Ruyter Prijs 2017

  • Fashionclash Festival Maastricht Makes Sense

  • Singer Laren & Elephant Parade presenteren unieke kunst

  • Martin Scorsese – The Exhibition in Eye Amsterdam

  • Wandelen in de hoofdstad en mooie beelden tegenkomen

  • Society-minnend Amsterdam op Zilveren Hilton Haringparty

  • Nederlands Fotomuseum: wereldberoemde Sebastião Salgado

  • British Race Festival spreekt tot de verbeelding

  • Aangenaam aantrekkelijk in BonBon Lingerie

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Geen hond die die aantallen gelooft

b_250_200_16777215_00_images_hondleraar17.jpg  Procter&Gamble, een van de grootste adverteerders ter wereld, heeft het afgelopen kwartaal 100 miljoen euro minder uitgegeven aan digitale advertenties. En dat had nauwelijks gevolgen voor de verkopen. Digitaal adverteren werkt volgens P&G niet, zegt het bedrijf in The Wall Street Journal.

De Couturekrant is niet afhankelijk van advertenties en het bevreeemde onze redactie altijd al hoeveel overdreven stories door bepaalde digitaal aktieve ondernemingen over bezoekcijfers worden opgedist. Is het niet eigenaardig als een business die moeizaam overleeft wel opeens meer dan 100.000 of nog meer bezoekers krijgt op hun super site die alom ook ijverig daarom wordt bejubeld? Maar kom op ... Hoe kan dat nu?

Het Amerikaanse bedrijf, bekend van Pampers, Gillette, Dash en Oral-B, is een van de grootste adverteerders ter wereld. De stappen die het bedrijf zet, worden dan ook scherp gevolgd en als trendsettend gezien in de advertentiewereld. Volgens het Amerikaanse MediaRadar, een advertentie-onderzoeksbedrijf uit New York, heeft P&G 41 procent van de digitale advertentie-uitgaven van dit jaar geschrapt.

Het bedrijf laat weten schoon genoeg te hebben van een digitale advertentiewereld waarin computers nepclicks genereren en advertenties op dubieuze websites te zien zijn maar onzichtbaar blijken voor de ware consumenten.

Volgens de Amerikaanse adverteerdersorganisatie ANA verliezen adverteerders wereldwijd dit jaar 6,5 miljard dollar doordat digitale advertenties geen effect hebben. 9 procent van de online advertenties en 22 procent van de online videoadvertenties blijkt volgens ANA frauduleus.

...GEEN HOND GELOOFT ZE ... DEZE ZEKER NIET...