• Society-minnend Amsterdam op Zilveren Hilton Haringparty

  • Nederlands Fotomuseum: wereldberoemde Sebastião Salgado

  • Aangenaam aantrekkelijk in BonBon Lingerie

  • Paul Schulten Collectie vol kleur en charme

  • Una Vera Favola Carnevalesca bij Ronald Kolk

  • Sheila & Gideon Collections brengt Jazzy Collectie

  • Flor Amazona brengt statement sieraden

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Fietsend met SQUIB reclame-wereld veranderen

b_250_200_16777215_00_images_squib17.jpg  AMSTERDAM - Een gratis fiets en ook nog eens geld verdienen door deze simpelweg te gebruiken. Het klinkt grappig en zou ook een leuke meevaller kunnen betekenen voor mensen die het niet breed hebben. Kan dat gewoon of moet je daar iets speciaals voor doen dan?

Helemaal niet. Je fietst zoals altijd. Net zoals je dat nodig hebt. Of misschien ook wel eens even niet. Baas op eigen fiets dus. Het verrassende idee komt van de onderneming Squib. En het gaat ook nog uit van het nobele principe dat er bij het maken van reclame niet alleen winst wordt gemaakt door het grote en belangrijke reclamebureau. Ook gewone particulieren kunnen hiermee iets verdienen.

De start is natuurlijk het IDEE dat fietsers een merknaam van een adverteerder overal kunnen tonen. Niet alleen on the move maar ook als een fiets in een drukke straat wordt geparkeerd. De onderneming wordt nu steeds bekender via een platform voor bedrijven die op een alternatieve manier reclame maken.

Misschien zullen dan de niet altijd even aantrekkelijke dure billboards ooit kunnen worden vervangen doordat de merken hun geld gaan investeren in Squib-bikers. Het bedrijf Squib wil de fietsers via het toegezegde geld van adverteerders ook een gratis fiets kunnen aanbieden.

Het gaat er natuurlijk voor de adverteerder of het merk om waar de fietser zijn karretje stalt. Parkeert hij de fiets in een drukke straat, dan komt daar een grotere beloning voor. Een ingebouwde sensor houdt alles over de fietslocatie bij. Het zou ook kunnen dat je alleen naar je werk fietst en weer terug.

Deze veelbelovende streetmarketing is nog niet helemaal rond maar het prototype fiets wordt al druk getest. De fietser laadt een app op en kan door de adverteerder worden gevolgd via GPS waardoor steeds wordt aangegeven waar de fietser zich bevindt. Hoeveel belangstelling zal de fietser op deze locatie scoren?

Er zit alvast een geweldig filmscenario in als de adverteerder te sterke banden zou hebben met de Squib-biker. Maar ja... Het gaat hier natuurlijk niet om persoonlijke controle over waar iemand zich bevindt. Het is gewoon een te-gek goed plan om op een andere nieuwe manier reclame te verspreiden. En het is ook een heel serieus plan want Squib heeft een kantoor in de hoofdstad waar een klein team keihard werkt aan alle regelingen met adverteerders etc. om de beloofde condities in een sterk veranderende reclame-toekomst waar te kunnen maken.