• De INFINITY collectie van BIGLI

  • Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Fietsend met SQUIB reclame-wereld veranderen

  AMSTERDAM - Een gratis fiets en ook nog eens geld verdienen door deze simpelweg te gebruiken. Het klinkt grappig en zou ook een leuke meevaller kunnen betekenen voor mensen die het niet breed hebben. Kan dat gewoon of moet je daar iets speciaals voor doen dan?

Helemaal niet. Je fietst zoals altijd. Net zoals je dat nodig hebt. Of misschien ook wel eens even niet. Baas op eigen fiets dus. Het verrassende idee komt van de onderneming Squib. En het gaat ook nog uit van het nobele principe dat er bij het maken van reclame niet alleen winst wordt gemaakt door het grote en belangrijke reclamebureau. Ook gewone particulieren kunnen hiermee iets verdienen.

De start is natuurlijk het IDEE dat fietsers een merknaam van een adverteerder overal kunnen tonen. Niet alleen on the move maar ook als een fiets in een drukke straat wordt geparkeerd. De onderneming wordt nu steeds bekender via een platform voor bedrijven die op een alternatieve manier reclame maken.

Misschien zullen dan de niet altijd even aantrekkelijke dure billboards ooit kunnen worden vervangen doordat de merken hun geld gaan investeren in Squib-bikers. Het bedrijf Squib wil de fietsers via het toegezegde geld van adverteerders ook een gratis fiets kunnen aanbieden.

Het gaat er natuurlijk voor de adverteerder of het merk om waar de fietser zijn karretje stalt. Parkeert hij de fiets in een drukke straat, dan komt daar een grotere beloning voor. Een ingebouwde sensor houdt alles over de fietslocatie bij. Het zou ook kunnen dat je alleen naar je werk fietst en weer terug.

Deze veelbelovende streetmarketing is nog niet helemaal rond maar het prototype fiets wordt al druk getest. De fietser laadt een app op en kan door de adverteerder worden gevolgd via GPS waardoor steeds wordt aangegeven waar de fietser zich bevindt. Hoeveel belangstelling zal de fietser op deze locatie scoren?

Er zit alvast een geweldig filmscenario in als de adverteerder te sterke banden zou hebben met de Squib-biker. Maar ja... Het gaat hier natuurlijk niet om persoonlijke controle over waar iemand zich bevindt. Het is gewoon een te-gek goed plan om op een andere nieuwe manier reclame te verspreiden. En het is ook een heel serieus plan want Squib heeft een kantoor in de hoofdstad waar een klein team keihard werkt aan alle regelingen met adverteerders etc. om de beloofde condities in een sterk veranderende reclame-toekomst waar te kunnen maken.