• Paul Schulten Collectie vol kleur en charme

  • Una Vera Favola Carnevalesca bij Ronald Kolk

  • Sheila & Gideon Collections brengt Jazzy Collectie

  • Flor Amazona brengt statement sieraden

  • Kunstenares Ans Markus exposeert in Museum Jan van der Togt

  • Museum Singer Laren opent magisch boutique hotel

  • Van Abbemuseum toont achterkant van de ontwerppraktijk

  • Introdans: sfeervol en vol wervelende energie

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Moderne vrouwen: never out of fashion

b_250_200_16777215_00_images_mcjumpsuit17.jpg  Fashion is een van de meest vervuilende sectoren op dit moment. We moeten met z'n allen iets ondernemen om de wereld beter achter te laten voor de generatie na ons. Daaraan wordt hard gewerkt door de duurzame generatie ontwerpers die dit laten zien op vele inventieve manieren. Daarom laten tijdens de openingsshow ‘Talking Trash’established en young designers ontwerpen zien gemaakt van gerecycled huis- tuin- en keukenafval. 

Het is ongelooflijk en uniek maar Monique Collignon, Hellen van Rees en Judith van Vliet laten hun ontwerpen zien gemaakt van onder andere chipszakken, zalmhuiden, tampons, petflessen en theezakjes. Zij staan midden in het leven van de duurzame generatie die niet alleen werkt om geld te verdienen maar daarnaast ook de aarde wil verrijken. Monique Collignon die de show opent heeft als missie: Empowering Women.

Het dragen van ‘een Collignon’ geeft vrouwen extra kracht en zelfverzekerdheid. Elk ontwerp is herkenbaar door de elegante en vrouwelijke snit,  opvallend, stijlvol en ‘never out of fashion’. “MC Collignon staat niet alleen voor ‘Empowering Women’ maar voor ‘Empowering’ in de breedste zin van het woord. Door op deze manier te werken en collecties te maken, creëren we aandacht voor mens en milieu op alle vlakken. Consumenten dragen bij aan een beter en schoner milieu door ‘een Collignon’ te dragen”, aldus de ontwerpster.

Monique Collignon levert met de The Conscious Collection een positieve bijdrage aan het milieu en gaat goed om met de arbeidsomstandigheden.
 
De stoffen van de collectie bestaan voor 70% uit gerecyclede petflessen die volgens een exclusief gepatenteerd proces gecontroleerd worden. De impact op het milieu is 70% minder energieverbruik, 86% minder waterverbruik en 75% lagere Carbon Footprint. Ook de overige 30% is volledig duurzaam ontwikkeld en de volledige keten voldoet aan de eisen van duurzaam produceren.
 
In januari 2016 is de eerste MC Collignon The Conscious Collection op de markt gebracht. Daarmee laat Monique Collignon zien dat het in de textielindustrie anders kan.

...NEVER OUT OF FASHION EN SOCIAAL BEWUST...

CREATIE VOOR DE MODERNE VROUW DOOR MONIQUE COLLIGNON...