• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Duitse Postbode minder moe door robot

  BAD HERSFELD - Het is nog een proef in Duitsland gaat de postbode met een postrobot op weg. Die robot kan 180 kilo post meenemen. Dat betekent heel wat minder vermoeiend gesjouw en trekkracht voor de postbode. De robot wordt PostBot genoemd. Het is de toepasselijk naam van de nieuwe hulp voor postbodes in Duitsland. Veel mensen denken bij robot vaak aan een machine-achtige menspop maar een robot kan gewoon ook slechts uit een machinale arm bestaan die in een fabriek aan de produktie meewerkt.

Door films en boeken over robotten worden aan deze robot-mechanismen vaak hele enge fantasieën gekoppeld over robotten die de wereld willen overnemen. Maar wij investeren natuurlijk zelf in het programma van de robot en de mogelijkheden die daaruit voortvloeien.

De postrobot is anderhalve meter hoog, hij rijdt maximaal zes kilometer per uur en zijn camera’s zien of er obstakels op zijn pad zijn. Zo ja, dan rijdt hij er omheen of wacht op aanwijzingen van de postbode. Hij gaat pas rijden als de postbode gaat lopen en stopt wanneer de benen van de postbode stil staan. Zijn ‘ogen’ -dat zijn dus camera’s - zijn er namelijk op ingesteld om te reageren op de bewegingen van de benen van de postbode die hierdoor ongetwijfeld makkelijker zijn werk kan doen.

Misschien ook wel langere trajecten opgedragen krijgt? Dat zijn vraagpunten maar bedrijven moeten nu eenmaal wel meegaan met de vooruitgang van de nieuwe wereld waarin wij leven. Alleen door zulke vernieuwingen uit te testen kan men eventuele vooruitgang ontdekken.

De eerste testperiode duurt zes weken. Na evaluatie wordt er de nodige correctie toegepast. De Deutsche Post werkt hard aan het automatiseren van het bedrijf. Het heeft ook al bedrijfsmatig drones commercieel inzet om postpakketjes te bezorgen.