• De INFINITY collectie van BIGLI

  • Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Nachtelijk woestijnavontuur Tim en Tom Coronel

  SAN JUAN DE MERCONA – De Dakar Rally 2018 verloopt voor Tim en Tom Coronel nog niet geheel vlekkeloos. De eerste dag kregen de broers te maken met remproblemen en een oververhitte motor. Die koelproblemen waren op de tweede dag nog niet geheel verholpen. Bovendien stond het duo enkele malen vast in het mulle zand van de eindeloze zandduinen van Peru. Op dag 3 ging het weer mis en moesten de broers de nacht doorbrengen in de woestijn. Nachtelijke avonturen hebben ze de voorbije Dakar-edities al wel regelmatig meegemaakt dus: geen probleem. Hoewel... Tim en Tom hadden toch liever het bivak gehaald.

Na dat nachtje bivakkeren in het uitgestrekte en doodstille niets gingen de broers bij de eerste vroege zonnestralen weer op pad. De veertig kilometer richting de finish werden probleemloos afgelegd, waarna een toer van zo’n tweehonderd kilometer naar het bivak volgde.

“Dat was een lekker nachtje...”, blikt Tim terug. “We hebben de nacht samen met de Fireman-truck van Richard de Groot doorgebracht in de duinen. Het laatste stuk van de etappe was gewoon niet te doen in het donker. Het bleek dus verstandiger om in de woestijn te slapen. Om 05.30u kwam de zon op en zijn we direct weer gaan rijden."

Zonder verdere problemen werd de finish gehaald, na nog even snel wat checks aan de auto te hebben uitgevoerd. Aan het begin van de etappe bleek dat er weer een probleem met de oververhitting van de motor waren maar vermoedelijk werd de oplossing gevonden. Er kon tenminste gas worden gegeven.

De vierde proef begint op het strand met een soort massastart, met vier auto’s die tegelijkertijd wegspuiten richting de finish. Na deze sprint staat een van de langste zandsecties uit de geschiedenis van de Dakar te wachten: 100 kilometer met duinen van allerlei vormen en maten. Met name het laatste gedeelte van de dag is gecompliceerd. Vermoedelijk lukt het de broers toch daar ditmaal wel goed doorheen te komen...