• Zomercouture Paul Schulten kleurrijk en stijlvol

  • Raadhuis Zandvoort en Zandvoorts Museum toont Haute Couture

  • Bigli juwelen dieper kleurtimbre

  • Sheila De Vries presenteert zonnige zomercouture

  • Introdans danst 5***** programma

  • Havaianas de Brasil Logo op weg naar de zon

  • Filmfestival Cannes oogverblindend gestart

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

VPRO betaalt bijna 2 ton aan journalist

pijlbloem.jpg  UTRECHT - De VPRO moet een ontslagvergoeding van bijna twee ton betalen aan Stefan Heijdendael, onderzoeksjournalist van het programma Argos. Volgens de kantonrechter in Utrecht staat vast dat de omroep „ernstig verwijtbaar” heeft gehandeld in een arbeidsconflict over een onderzoek naar het beruchte fotorolletje van Srebrenica. Het vonnis kwam naar buiten via dagblad Trouw.

De redactie van Argos heeft de hoofdredacteur van de VPRO Radio verzocht om of de ombudsman van de publieke omroep of een (of meerdere) onafhankelijke onderzoeksjournalist(en) te laten onderzoeken of Argos op professionele en integere wijze onderzoek heeft gedaan naar en verslag heeft gedaan van het beruchte fotorolletje van Srebrenica.

Dat schrijft de redactie op haar website. Aanleiding is de uitspraak van de rechter dat De VPRO in een arbeidsconflict met onderzoeksjournalist Stefan Heijdendael van Argos fout op fout stapelde. De rechter noemde de handelwijze van de VPRO ‘ernstig verwijtbaar’ en oordeelde dat de omroep 191.570 euro moet betalen aan Heijendael.

In een uitleg over de zaak schrijft de redactie: ‘Wij vinden het als redactie van Argos belangrijk dat er geen twijfel is over onze integriteit. Maar ook op onze redactie kunnen afwegingen worden gemaakt die niet de juiste zijn. Als dat het geval mocht zijn, dan moeten we daarvan leren’.

Argos weigerde een bijdrage van Heijendael uit te zenden. In het conflict dat daarop ontstond, verzuimde de VPRO keer op keer de interne regels te volgen als gevolg waarvan de zaak escaleerde en onnodig lang duurde, aldus de rechter.

Het leidde er toe dat Heijendael ziek werd. Zijn dienstverband werd met de uitspraak van de rechter ontbonden.