Succesvolle alleen-staande moeder droomt en dóet
Isabelle Dumortier (29, alleenstaande moeder) rondde nooit een opleiding af, maar is al vanaf jonge leeftijd een succesvolle ondernemer. Op haar 18de begon ze haar eerste webshop die ze nog voor haar twintigste verkocht. De digitale wereld trekt. Isabelle Dumortier dompelt zich erin onder en heeft inmiddels zoveel kennis en kunde opgedaan dat ze wekelijks optreedt als keynote spreker en haar kennis deelt omtrent succesvol online ondernemen.
Tussen de bedrijven door schreef ze ook het boek ‘Online Startup’ dat binnenkort uitkomt. De ambitieuze onderneemster staat elke morgen om 5.00 uur op, zodat ze zich door middel van onder meer meditatie kan focussen op weer een nieuwe dag. ,,Dat doe ik graag in alle rust voordat de rest van mijn wereld ontwaakt.’’
Ook is ze fanatiek hardloper en leeft ze gezond en uiterst gestructureerd. Deze harde werker heeft een motto: "Als je het kunt dromen, kun je het ook dóen." Niet alleen de tutu’s zelf, ook het verhaal van de Belgische jonge ondernemer Isabelle Dumortier, eigenaresse van The Tutu Shop, klinkt als een meisjesdroom. Wat twee jaar geleden begon als een zoektocht naar de perfecte tutu voor een vrijgezellenfeest van een van haar beste vriendinnen, eindigde in een eigen succesvol label, inclusief eerste winkel en inmiddels 7 pop-up shops in Antwerpen.
Als voor een feest haar vriendinnengroep ronddartelt in de vrolijke prinsessenrokken hebben ze om de haverklap aanspraak van vrouwen die willen weten waar ze tutu’s vandaan hebben. ,,Toen ik een foto van ons in die tutu’s op social media deelde, kreeg ik binnen no time meer dan 2.000 likes. Ik had nog nooit zoveel likes gehad op een foto.’’ De ondernemer pur sang ziet direct brood in het kledingstuk.
Binnen twee weken lanceert ze de webshop The Tutu Shop. ,,Toen de webshop net 4 uur online stond, had ik de eerste tutu al verkocht.’’
Het is het begin van een succesvolle onderneming. Wekelijks verkoopt Dumortier 250 tutu’s. En niet alleen in België. Ook vanuit onder andere Nederland, Frankrijk, Duitsland, Amerika en Canada rollen de bestellingen binnen. En als het aan Dumortier ligt, komen daar nog vele landen bij.
Maar eerst ligt de focus op de lancering in Nederland en zijn er al plannen voor een shop in Amsterdam. ,,Ik merk dat mensen de tutu’s graag even willen zien en passen, vandaar dat we ook fysieke pop-up winkels in Nederland willen openen’’, aldus de eigenaresse.