Xsensible tweede keer: Gouden Schoen Award
NIEUWEGEIN - Een stijlvolle wellness schoen naar oeroud Japans concept werd opnieuw het best verkochte schoenenmerk! Niet eerder kwam het voor dat de Gouden Schoen Award twee keer vlak achter elkaar werd gewonnen door een schoenenmerk. Maar het Nederlandse schoenenmerk Xsensible is het gelukt.
In 2016 mocht CEO Max Krol de prestigieuze prijs al in ontvangst nemen en op 5 maart won het schoenenmerk opnieuw met haar Xsensible Stretchwalker die zich kenmerkt door het blokje onder de zool. De Xsensible Stretchwalker schoenen zijn geïnspireerd op de traditionele Japanse houten sandaal, de ippon-ba-geta. Hier is de hak in het midden van de voet geplaatst wat zorgt voor een gezonde en natuurlijke lichaamshouding.
De Stretchwalker schoenen zijn enorm gewild bij mensen die veel staan en lopen. Dat de schoenen populair zijn, merkt ook de schoenenbranche die de wellness schoenen over de toonbank ziet vliegen.De Gouden Schoen Award wordt door brancheorganisatie ANWR-Garant uitgereikt aan het best verkochte schoenenmerk van Nederland.
Het winnen van deze gerenommeerde prijs geeft overigens niet alleen aan dat de consument wegloopt met de stijlvolle wellness schoenen, maar ook de schoenenbranche.
Zij kozen uit alle deelnemende schoenenbedrijven Xsensible tot meest klantvriendelijk en flexibel schoenenmerk. CEO Max Krol: "Dat we deze prachtige prijs opnieuw hebben gewonnen, is echt heel erg mooi nieuws. Opnieuw waren alle winkeliers unaniem in hun beslissing en kozen Xsensible als beste merk."
De prijs werd op de internationale schoenen- en lederwarenbeurs in schoenencentrum C.A.S.T in Nieuwegein overhandigd door ANWR-Garant directeur Dennis Beute.