Chopard en legendarische Mille Miglia race delen grote passie
Al 30 jaar lang kloppen de harten van Chopard en Mille Miglia unisono. Zij delen een belangrijk stuk raceauto-geschiedenis. Een gezamenlijke liefde voor techniek en prestaties, ontstaan uit de persoonlijke passie van Karl-Friedrich Scheufele, CEO van Chopard.
Hij is zowel een kenner van klassieke raceauto’s als een ervaren bestuurder, en doet al 30 jaar mee met de beroemde race. Dat begon in 1988, toen Chopard de partner en officiële tijdwaarnemer van de Mille Miglia werd en een gelijknamige horlogecollectie presenteerde...
Elk voorjaar rijden meer dan 400 historische auto's de mythische endurance race van duizend mijl, van Brescia naar Rome en terug. De toewijzing van nationale kleuren voor autoracen kwam al in 1910 tot stand. Om de nationaliteit van de deelnemende bestuurders te kunnen onderscheiden, kreeg elk land een kleur toegewezen.
Felrood Corsa Rosso voor de Italianen, de Britten in Racing Green, grijs-wit voor de Duitse 'silver arrows', geel voor de Belgen en blauw voor de Franse Bugatti’s en Talbots.
Dat verklaart dat de Ferrari's nog steeds rood zijn en de Aston Martins groen!
...BLAUW VOOR FRANSE BUGATTI'S EN DAAROM ZIJN DE FERRARI'S EN ASHTON MARTINS GROEN...