• Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

'Vrouw-onvriendelijk' Cosmopolitan uit zicht bij Walmart

b_250_200_16777215_00_images_edgarvos.2vrouwen.jpg  Even snel de laatste editie van Cosmopolitan oppikken bij de kassa is er bij de Amerikaanse keten Walmart niet meer bij. De titel verdwijnt onder druk van het National Center on Sexual Exploitation (NCSE) in het gewone tijdschriftenschap, waar het veel minder opvalt. Je moet het daar in of meer zoeken tussen andere aanbiedingen. 

De activistengroep vindt Cosmopolitan vrouw-onvriendelijk, omdat de covers in de ogen van NCSE vaak pikant zijn. Ook staan er verhalen in waarin de liefdesdaad zeer gedetailleerd worden beschreven. Men vindt het niet wenselijk dat jongeren van 14 tot 17 jaar dat allemaal over hun dierbare BN-ers ( maar dan meer zoiets als Bekende Amerikanen) kunnen lezen en is bang dat zij daaraan een voorbeeld nemen. Het blad zelf vindt dat het heel vooruitstrevend en modern de onafhankelijke jonge vrouw van nu voorlichting verschaft.

Dat melden diverse Amerikaanse media, waaronder USA Today en The New York Times. Volgens NCSE-directeur Dawn Hawkins brengt Cosmopolitan dezelfde boodschap rond vrouwelijke seksualiteit als Playboy.

In de Verenigde Staten plaatsen supermarkten een deel van hun tijdschriften in de etalage aan de kassa, om consumenten er tijdens het wachten van te overtuigen een magazine te kopen. En dan is de kooplink makkelijk gemaakt. Te gemakkelijk volgens de activisten waartoe ook Victoria Hearst behoort. Zij is de kleindochter van de stichter van het concern waartoe Cosmopolitan behoort en toont al jaren een puriteinse afkeer voor het volgens de activisten 'supergesexualiseerde magazine'.  

Walmart stelt dat het verplaatsen van het magazine puur en alleen een zakelijke beslissing is, maar dat er wel is geluisterd naar de bezorgdheden van NCSE. De wijziging geldt voor alle 5000 vestigingen van Walmart. Het is niet onmogelijk dat al deze heisa rond Cosmopolitan de verkoopcijfers danig opschroeft.

ILLUSTRATIE: EDGAR VOS