• De INFINITY collectie van BIGLI

  • Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

RTL Nederland gaat e-commerce uitbouwen

  RTL Nederland investeert komende jaren tientallen miljoenen in een nieuwe technische aanpak op grond van data-analyse en directe inter-actie met het publiek. Dat betekent dat de zender zich meer zal richten op de direct aanwezige wensen en verwachtingen van de kijkers. Er is gebleken dat concurrenten als Netflix, You Tube en Talpa al veel langer heel aktief zijn en in veel gevallen steeds meer aandacht weten te scoren van een groot publiek.

“De directie heeft het voornemen om de organisatie te herstructureren in lijn met de Fan Centric strategie. Hierbij komen arbeidsplaatsen te vervallen, die deels worden gerealiseerd door natuurlijk verloop, maar gedwongen ontslagen zijn niet uitgesloten”, verklaarde CEO Sven Sauvé.

Er verdwijnen managementlagen en er worden afdelingen samengevoegd. RTL heeft bij de ondernemingsraad om advies gevraagd voor de nieuwe plannen waarbij nieuwe bedrijfsonderdelen ook om een nieuwe bezetting zullen vragen. Deze bezetting richt zich sterk op het gebied van data en technologie.

Het is de bedoeling dat Videoland en RTL XL daarbij worden geïntegreerd. Door een veranderde werkwijze vanuit de ontwikkeling en distributie van grotendeels eigen content via verschillende platformen wil men advertentie- en concumenteninkomsten verkrigen. Geen slechte keuze.

De onderneming wil meer e-commerceparticipatie ontwikkelen. Daarnaast wil men eigen content produceren en via de platforms presenteren. Hierin is Talpa reeds voor gegaan. En Netflix heeft aangekondigd meer dan een miljard euro in de eigen Europese content in te gaan zetten.

Toch een kanttekening want met geld hopen bepaalde deskundigen steeds meer geld te maken maar iedereen weet dat zwaaien met grote beurzen het uiteindelijk -na kortere of langere tijd- toch moet afleggen tegen creativiteit. Als die wordt weggedrukt doordat bedrijven dreigen te verdrinken in vriendjespolitiek of doordat zij zich te autoritair en hooghartig opstellen jegens hun 'klanten' (het publiek) of hun eigen medewerkers haken mensen af.

Dat minder gewenst zijn geldt niet alleen voor tv-producenten. Dat zie je in alle eenvoud elders ook heel goed bij andere leveranciers van produkten. Bij een winkel waar mensen onprettig worden geholpen komt het publiek ook niet graag terug. Het gaat om een goede wisselwerking tussen wie wat aanbiedt en degene die daar interesse in heeft. Daarin het juist kompas vinden gaat wellicht beter door kleinere doelgroepen te vormen.

Momenteel worden er qua aanbod ook wel goede keuzes gemaakt maar is de toon niet aanvaardbaar voor elke doelgroep. Alleen door creativiteit kan iets helemaal veranderd worden. Dat werd ook duidelijk bij de landelijke verraste opwinding rond de tv-serie "De Luiznmoeder" waarin karikaturen op een verwaande maar ook grappige manier laten zien hoe iedereen op eigen wijze planken mis slaat. Dat is een grappig maar haarscherp soort feedback waarbij velen zich wel graag willen aansluiten.

... DATA EN TECHNOLOGIE EN FINANCIËN: MAAR  NIET ZONDER CREATIVITEIT....