• Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 5-Sterren boetiekhotel ‘POST Rotterdam' in historisch postkantoor

  • Award voor coutureshow Addy van den Krommenacker

  • Nederlands Dans Theater 2 lanceert Settle for More

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

GROW Facebooks eerste gedrukte magazine

b_250_200_16777215_00_images_facebookgrow18.jpg  Social mediaplatform Facebook heeft zijn eerste papieren magazine gelanceerd: Grow. Het wordt omschreven als een magazine voor zakelijk leiders dat eens per kwartaal wordt uitgebracht. Het eerste nummer toont een zwart wit-cover met de tekst Grow en het heeft een groter formaat dan de meeste magazines.

Begin juni werd het voor het eerst opgemerkt op vliegveld Heathrow en op wat meer exclusieve plekken in London. Website Fipp deed navraag bij Facebook over de financiën van het magazine, de distributie, doelgroepen en toekomstige thema’s. Maar volgens hoofdredacteur Kate Maxwell verloopt alle communicatie hierover via de communicatie-afdeling en daar kreeg website Fipp geen antwoorden van.

Ook online is het mogelijk het magazine te bekijken, maar het is via Google en ook op Facebook zelf, niet makkelijk te vinden. Je zal eerder informatie vinden over hoe je cannabis kunt laten groeien, aangezien er nog een blad bestaat dat Grow heet en over wiet gaat.

De zachte lancering van het blad is opvallend, aangezien Facebook altijd heeft volgehouden geen uitgever te zijn. Er blijven volgens de website Fipp dan ook veel vragen onbeantwoord.

Facebook bestaat ruim 14 jaar en is gebaseerd op een goede formule. Het nieuwe printmagazine is waarschijnlijk een reactie op de vele kritiek die Facebook heeft moeten incasseren. Vermoedelijk is deze onverwachte lancering dan ook bedoeld om te laten zien dat Facebook innovatief is en blijft. Zo bevestigt het het recht van bestaan en behoudt het een plaats in de digitale mediawereld.