• Royal Polo at the Palace deze zomer

  • Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

YouTube verwijst naar geschreven nieuws bij rampen

b_250_200_16777215_00_images_denkman2.jpg  Bij grote nieuwsgebeurtenissen als een aanslag of een natuurramp gaat YouTube de komende weken verwijzen naar geschreven berichten van betrouwbare nieuwsorganisaties in zoekresultaten. Dat meldt moederbedrijf Google in een blogpost. Het gaat volgens NU.nl om een korte omschrijving boven video’s die aan de hand van bepaalde zoektermen worden getoond. Hierin wordt gelinkt naar het volledige nieuwsbericht.

Bij dergelijke video’s komt bovendien te staan dat de gebeurtenis in kwestie nog gaande is en dat de berichtgeving dus nog kan veranderen. YouTube werkt hiervoor samen met een aantal journalistieke publicaties. De nieuwe functionaliteit wordt eerst in Amerika uitgerold.

Het is een van een aantal nieuwe productfuncties waar aan is gewerkt als onderdeel van het in maart gepresenteerde Google News Initiative (GNI), om de nieuweservaring op YouTube te verbeteren. Google steunt deze nieuwe fucntionaliteiten van YouTube met 25 miljoen dollar.

Door deze dominante uitverkiezing van nieuwssites gaat Youtube voortaan wel concurreren met nieuwswebsites. Dit vermindert de kracht van uitgevers van geprinte kranten en andere rustig geproduceerde media. Voor hun zal dit een grote klap betekenen. Zo worden de nieuwe secties ‘Top News’ en Breaking News’, van YouTube, die boven de reguliere zoekresultaten verschijnen, uitgebreid. Daarin worden video’s van officiële nieuwsbronnen weergegeven waarmee het videoplatform samenwerkt.

Daarnaast zal er meer plek komen voor lokaal videonieuws wat lovenswaardig klinkt.

Het ziet er toch naar uit dat er weer heel wat mensen een andere baan zullen moeten gaan zoeken. Daar staat wel tegenover dat de consument al het nieuws nog sneller en hapklaar krijgt opgediend. Dit houdt niet in dat dit nieuws fakevrijer zal zijn of neutraler wordt opgediend. Er gaat een keuze aan vooraf.

Het blijft dus zaak voor iedereen scherp en objectief te blijven ook al word je iets nog zo vlug meegedeeld. Vroeger waren er door langdurig opgebouwde reputaties redenen om bepaalde figuren of nieuwsbrengers veel vertrouwen te schenken. Nu weet je alleen zeker dat je iets het eerste hoort of het snelste weet.

Voor de rest kan het niet anders dan dat iedereen het oernieuws doorgeeft omdat men anders bij gebrek aan snelheid reputatieschade lijdt. Je weet dus straks wel alles direct wat er overal in de wereld gebeurt -behalve als de reclame eerst er tussendoor moet- maar alle goeie bedoelingen ten spijt weet je toch nooit helemaal zeker wat je precies weet.

...HMM... NOUJA... KLINKT HEEL ERG MAAR HET KAN OOK ANDERS ZIJN ... DACHT IK TENMINSTE...