De schoenmaker komt in Haarlem aan huis
HAARLEM - Innovatieve dienstverlening door slimme IT oplossingen. Niet iets waar je aan denkt bij een schoenmaker. Alhoewel... De Haarlemse schoenmaker Woestenburg weet hier wel alles vanaf. Het nieuwste paradepaardje? Een reparatieservice-aan-huis. Schoenen worden opgehaald, gerepareerd én weer thuisgebracht. Volledig online te regelen en bij vragen ‘gewoon’ bereikbaar via Whatsapp. Vooruitstrevend en slim bedacht... Laat de schoenmaker maar komen. Leuk! Leuk!
In 1998 is Woestenburg overgenomen door Fons Duivenvoorden, zelf afkomstig uit een schoenmakersfamilie met een lange geschiedenis in het ambacht van schoenherstel en reparatie. Dat is een band die je altijd met je meeneemt. In deze tijd worden er alleen weer andere eisen gesteld.
Fons vertelt: “Enerzijds merken wij bij onze klanten een enorme behoefte aan authenticiteit en vakmanschap; aan ambacht en de ‘sfeer van weleer’. Anderzijds een behoefte aan digitale dienstverlening. Hoe ga je hiermee om als ‘craftman’? Schoenmaker blijft bij uw leest, is het niet?"
Maar net als alle andere ondernemers willen ook deze vakemensen invulling geven aan de (online) behoefte van de klanten. Ook als dat betekent dat zij als schoenmaker dat doen via IT oplossingen. Zo is er nu Whatsapp en webshop, ook een reparatieservice ontwikkeld die de klanten bijna volledig ontlast. Makkelijk voor veel mensen met tijdgebrek.
Fons: "Daardoor kan iedereen blijven doen wat zij/hij leuk vindt, omdat je weinig tijd kwijt bent aan regelwerk. En wij? Je wilt als ondernemer graag voorop lopen in jouw vak. Dus wij blijven zeker als echte schoenmakers prima bij onze leest... Alleen wel op een manier die volledig aansluit bij dit digitale tijdperk.”