• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Lege parkeerplekken in een razend drukke stad...

  AMSTERDAM - Parkeerplekken die worden gereserveerd wegens werkzaamheden staan vaak de helft van de tijd leeg. De VVD wil dat voortaan wordt afgerekend per gereserveerde dag in plaats van per reservering.Raadslid Eric van der Burg: "De huidige regeling werkt in de hand dat bewoners en bedrijven parkeerplaatsen onnodig lang reserveren. Wij zijn benaderd door bewoners uit de hele stad die zich groen en geel ergeren aan het feit dat er soms weken lang parkeerplekken zijn gereserveerd, zonder dat die worden gebruikt voor een verbouwing of iets dergelijks."

"In de Vossiusstraat in Zuid bijvoorbeeld zijn sinds twee weken vijf plekken voor drie maanden gereserveerd, terwijl de verbouwing nu nog niet eens is begonnen." Het vreemde is dat de gereserveerde parkeerplaatsen spotgoedkoop zijn, zegt Eric Van der Burg.

De kosten worden bepaald door het aantal vakken dat is besproken, níet de duur van de reservering. Volgens de huidige tarieven kost het reserveren van 1 tot 2 vakken 111 euro, 2 tot 6 vakken kost 120 euro, 7 tot 10 vakken kost 129 euro en 11 tot 13 vakken 138 euro. Daar komt een vast bedrag van 110 euro aan leges bij voor het in behandeling nemen van de aanvraag.
Volgens Van der Burg werkt deze regeling in de hand dat bewoners en bedrijven onnodig lang parkeerplaatsen reserveren, aangezien langer reserveren geen extra kosten met zich meebrengt.

Een bedrijf dat ruimte aanvraagt voor werkzaamheden in de stad maar de parkeerruimte slechts kort nodig heeft, kan geneigd zijn om 'voor de zekerheid' langer te reserveren, want er is al voor betaald. "Plekken staan nu vaker leeg omdat er voor de zekerheid als het werk langer duurt dan verwacht in ieder geval wel voldoende parkeerruimte is ," zegt Van der Burg. "maar dat is een rare regeling."

De VVD komt daarom met een initiatiefvoorstel om de kosten mede te gaan baseren op de duur van de reservering.

Bedrijven zeggen : "Wij kunnen niet exact van te voren bepalen hoe lang werk duurt en nemen het dus altijd wat ruimer, anders zijn we alle flexibiliteit kwijt en kunnen we ons werk niet goed doen." Dat is een reden waar iedereen zich in kan verplaatsen maar ergens worden er zoals het nu gaat te veel risico's naar andere gebruikers van parkeerruimte verplaatst.

Daarom wil de VVD een ander systeem voorstellen waarbij de parkeerruimte op een evenwichtigere wijze wordt verdeeld en vaste bewoners van drukke straten zich niet langer hoeven op te winden omdat zij uren moeten omrijden om een plek te zoeken voor hun auto en daar dagenlang lege ruimte in hun straat zien die niet mag worden benut. Vooral als je haast hebt is dat een grote irritatie. De huidige regeling werkt in de hand dat bewoners en bedrijven onnodig lang parkeerplaatsen reserveren, aangezien langer reserveren geen extra kosten met zich meebrengt.

"Er moet een nieuw systeem komen. Hoe zo'n systeem er precies uit moet gaan zien en wat het dan moet gaan kosten per dag, moet worden onderzocht, maar dit moet anders," constateert Eric Van der Burg.

Parkeren in de stad staat onder druk..."

"Ja. Dat klopt. Er worden eveneens plekken geschrapt; laten we dan efficiënt gebruikmaken van de plekken die er wel zijn. Niet alleen omdat bewoners er last van hebben, maar ook omdat door het zoeken naar plekken die wel vrij zijn rondjes worden gereden door de buurt. Dat is slecht is voor het milieu. Daarbij komt nog dat door de regeling van nu de gemeente parkeerinkomsten misloopt."

...EINDELIJK ERGENS EEN PLEK... OF TOCH WEER NIET TOEGESTAAN... DAT MOET ANDERS...