• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Cargobikes beter voor het milieu in de stad

  ANTWERPEN - ‘Koerierbedrijven kunnen bestelwagens aan de kant laten’ concludeert onderzoeker Florian Arnold van UAntwerpen. Hij ontwikkelde een algoritme dat efficiënte belevering per fiets mogelijk maakt.

In stadscentra kunnen pakjes best met cargobikes geleverd worden: dat is veel beter voor het milieu en niet duurder dan levering door bestelwagens.

Hij stelt vast dat de bedrijfskosten gelijk blijven als er voor cargobikes in plaats van voor bestelwagens gekozen wordt, maar dat de koolstofuitstoot met 40 procent kan worden verminderd in stadscentra. De kunst is dan wel om uit de bestellingen een leverroute zo efficiënt mogelijk te bundelen.

Door de vele klanten zijn er al gauw enkele miljarden mogelijke combinaties voor een efficiciënte leverroute. Het algoritme van Florian Arnold bepaalt in enkele seconden een goede leveringsvolgorde voor de pakketjes. Dat is heel gemakkelijk voor de gebruiker.

Op de Universiteit Antwerpen wordt het algoritme gebruikt om leveringsroutes in een stad met elkaar te vergelijken en te testen. Op die manier kunnen de voor- en nadelen van het leveren met bestelwagens prima vergeleken worden met die van duurzamere alternatieven zoals cargobikes.

Diverse grote vakbladen op het gebied van transport toonden al interesse in het algoritme van de onderzoeker