• Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 5-Sterren boetiekhotel ‘POST Rotterdam' in historisch postkantoor

  • Award voor coutureshow Addy van den Krommenacker

  • Nederlands Dans Theater 2 lanceert Settle for More

  • Olivia Colman won de Oscar voor haar hoofdrol in The Favourite

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Mobiel online nieuwsgebruik blijft groeien

Het online nieuwsgebruik via de smartphone wordt steeds groter. Grote nieuwsmerken zoals NU.nl, NOS, AD en Telegraaf worden voornamelijk bezocht op de smartphone. Zij zien dat het aandeel van de smartphone nog steeds blijft stijgen.

Ook Google, YouTube en Facebook worden voornamelijk bezocht via de smartphone. Dit blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO). Dat meldt het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek.

Het NOBO rapporteert sinds twee jaar de bereikcijfers van Nederlandse online merken. De website of app van NU.nl wordt maandelijks door ruim zeven miljoen Nederlanders bezocht, bijna 70 procent van die bezoekers gebruikt hiervoor zijn of haar mobiel. NU.nl is marktleider op het gebied van online nieuws.

NOS, AD en Telegraaf volgen op plaats twee, drie en vier met meer dan vijf miljoen bezoekers per maand. Voor Google, YouTube en Facebook geldt voor elk een bereik van meer dan tien miljoen bezoekers per maand.