• Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Programmamakers willen meer worden betrokken

b_250_200_16777215_00_images_logonpo18.jpgProgrammamakers van de publieke omroepen willen dat er in nieuw publiek omroepbestel ruimte komt voor kernredacties. Die moeten de continuïteit van de journalistieke programmering waarborgen. Daar kun je je als buitenstaander wel iets bij voorstellen. Vergelijk het bijvoorbeeld met een winkel(keten) die een bepaald image opbouwt maar zomaar om de haverklap allemaal nieuwe medewerkers aanstelt. Bij een vast kernteam wordt een bepaalde uitstraling gehandhaafd maar als dat niet gebeurt weet je ook niet wat je van zo'n winkel(keten) nu weer mag verwachten. De wens voor een kernredactie vraagt wellicht om een hogere budgettering maar geeft ook een vorm van garantie.     

Een kernredactie bij de publieke omroep is ook de wens van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ), die zelf ook pleit voor een dergelijke kernredactie, op haar website. De belangenvereniging zegt vastberaden te zijn dit doel op de agenda te krijgen.

Naast journalistieke kernredacties bij de omroepen willen de NVJ en programmamakers ook dat die laatsten inspraak krijgen in het nieuwe bestel. Ze willen dat makers betrokken worden bij de totstandkoming en besluitvorming van de toekomstplannen van de publieke omroep. De NVJ reageert hiermee op een uitvoerige briefwisseling met de NPO.

Die heeft volgens de NPO nog niet constructief gereageerd op de wensen van programmamakers. Ook het idee van de kernredacties wordt volgens de belangenvereniging vooralsnog niet opgepakt door de NPO.