• Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Marianne Poot: Drones gebruiken tegen autobranden

b_250_200_16777215_00_images_mariannepoot18.jpg  AMSTERDAM - De VVD vraagt aan de bestuurlijke driehoek In Amsterdam: politie, OM en burgemeester om in de strijd tegen autobrandendrones te gebruiken. En wel de onbemande vluchtsystemen van defensie. Na een succesvolle proef in Utrecht pleit raadslid Marianne Poot voor de inzet van deze toestellen in Amsterdam want het is toch te gek dat er bijna 200 auto's in 2017 in de hoofdstad in vlammen zijn opgegaan?

Aanhouding van vermeende of bewezen daders blijkt vrij moeizaam. Een dader moet wettelijk op heterdaad betrapt worden en sporrten worden vaak door de brand snel uitgewist.

Raadslid Marianne Poot merkte op dat de Amsterdamse VVD geïnteresseerd  de resultaten heeft gevolgd van een Plan van Aanpak Autobranden in Utrecht. Er zijn daar op 3 manieren camera's ingezet om de pakkans van een dader te vergroten. En wel via camera-inzet met de politiehelikopter, de politiedrone en ook met de onbemande vluchtsystemen van defensie. De laatste methode bleek verweg het meest effectief.

Deze drones van defensie zijn niet te vergelijken met de drones voor vervoer van pakketjes etc. zoals het publiek ze vaak ziet maar vliegen op 300 meter hoog en lijken op een klein vliegtuigje voorzien van vleugels. Zij bezitten dus ook geen helikopterwieken zoals commerciële drones meestal wel hebben.

Ze vliegen zo hoog dat de burgers er geen last van hebben of er inkijk door krijgen en sporen de branden op via warmtesensoren. Amsterdam heeft helaas veel last gehad van autobranden.

Raadslid Marianne Poot vraagt het college daarom  zich in het Utrechtse onderzoek te verdiepen en serieuze plannen te maken om het gebruik ervan te gaan implementeren.