• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Tim en Tom Coronel na zware marathonetappe

  AREQUIPA - Tim en Tom Coronel hebben de rustdag van de Dakar Rally 2019 gehaald. Het tweede deel van de marathonetappe rond Arequipa verliep niet zonder problemen maar nu is er tijd om even bij te tanken. Na een vlekkeloze start van de zwaarste uithoudingsproef voor mens en machine ontstonden op het eerste deel van de tweedaagse marathonetappe de eerste probleempjes. De ‘Beast 2.0’ had, net als de voertuigen van menig andere deelnemer, moeite met het fijne en mulle fesh fesh-zand.

Het duo kwam op donderdag laat in de avond aan in het marathonbivak en was tot diep in de nacht aan het sleutelen.

Tim legde uit: “We hebben de remleidingen aan de voorkant vervangen. Op de proef van donderdag zat ons luchtfilter helemaal vol fesh fesh waardoor we geen vermogen meer hadden. Richard de Groot heeft ons door de vallei gesleept, maar daarbij sloeg de sleepkabel om het wiel heen en trok alle remleidingen kapot. Oeps!”

Dat was niet het enige klusje dat op het programma stond, vulde Tom aan: “We hebben gewoon lekker gesleuteld, tot een uur of half 3 in de nacht. Alles waarvan we dachten dat het gerepareerd moest worden hebben we onder handen genomen. Zo werkte de radiocommunicatie op het laatste deel van de proef niet meer. Dat was wel even lastig rijden maar nu zijn alle draadjes weer aan elkaar gesoldeerd. We zijn dus weer lekker aan het MacGyver’en geweest.”

Toch bleek op de 452 kilometer lange special richting Arequipa dat niet alle problemen helemaal opgelost waren.

Tom: “Tjonge jonge, wat was dit moeilijk! Het was gewoon niet te doen. We hadden problemen met het bandenaflaatsysteem en het bodywork liet los. Daar hebben we veel tijd aan moeten besteden dus dat was jammer. Het is niet ánders, we rijden in elk geval nog.”

Het laatste deel van de etappe werd geneutraliseerd. Tim legde uit: “We kwamen na de neutralisatie aan bij de laatste veertig kilometer, stond daar opeens een man met een rode vlag. We mochten de proef niet meer op vanwege veiligheidsredenen. Het was te mistig en daardoor gevaarlijk. Maar we zijn er weer doorheen. Nu de rustdag, tijd om de auto weer op te knappen en zelf even bij te komen.”

TIM EN TOM CORONEL HADDEN WAT PROBLEEMPJES EN NA UREN SLEUTELEN STOND DAAR DIE MAN MET EEN RODE VLAG...