• De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 5-Sterren boetiekhotel ‘POST Rotterdam' in historisch postkantoor

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Tim en Tom Coronel na zware marathonetappe

b_250_200_16777215_00_images_tentc192.jpg  AREQUIPA - Tim en Tom Coronel hebben de rustdag van de Dakar Rally 2019 gehaald. Het tweede deel van de marathonetappe rond Arequipa verliep niet zonder problemen maar nu is er tijd om even bij te tanken. Na een vlekkeloze start van de zwaarste uithoudingsproef voor mens en machine ontstonden op het eerste deel van de tweedaagse marathonetappe de eerste probleempjes. De ‘Beast 2.0’ had, net als de voertuigen van menig andere deelnemer, moeite met het fijne en mulle fesh fesh-zand.

Het duo kwam op donderdag laat in de avond aan in het marathonbivak en was tot diep in de nacht aan het sleutelen.

Tim legde uit: “We hebben de remleidingen aan de voorkant vervangen. Op de proef van donderdag zat ons luchtfilter helemaal vol fesh fesh waardoor we geen vermogen meer hadden. Richard de Groot heeft ons door de vallei gesleept, maar daarbij sloeg de sleepkabel om het wiel heen en trok alle remleidingen kapot. Oeps!”

Dat was niet het enige klusje dat op het programma stond, vulde Tom aan: “We hebben gewoon lekker gesleuteld, tot een uur of half 3 in de nacht. Alles waarvan we dachten dat het gerepareerd moest worden hebben we onder handen genomen. Zo werkte de radiocommunicatie op het laatste deel van de proef niet meer. Dat was wel even lastig rijden maar nu zijn alle draadjes weer aan elkaar gesoldeerd. We zijn dus weer lekker aan het MacGyver’en geweest.”

Toch bleek op de 452 kilometer lange special richting Arequipa dat niet alle problemen helemaal opgelost waren.

Tom: “Tjonge jonge, wat was dit moeilijk! Het was gewoon niet te doen. We hadden problemen met het bandenaflaatsysteem en het bodywork liet los. Daar hebben we veel tijd aan moeten besteden dus dat was jammer. Het is niet ánders, we rijden in elk geval nog.”

Het laatste deel van de etappe werd geneutraliseerd. Tim legde uit: “We kwamen na de neutralisatie aan bij de laatste veertig kilometer, stond daar opeens een man met een rode vlag. We mochten de proef niet meer op vanwege veiligheidsredenen. Het was te mistig en daardoor gevaarlijk. Maar we zijn er weer doorheen. Nu de rustdag, tijd om de auto weer op te knappen en zelf even bij te komen.”

TIM EN TOM CORONEL HADDEN WAT PROBLEEMPJES EN NA UREN SLEUTELEN STOND DAAR DIE MAN MET EEN RODE VLAG...