• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Grote onrust bij KRO-NCRV

In een anonieme brief hebben werknemers het vertrouwen in de directie opgezegd. Als gevolg van ‘verkeerde keuzes’ en ‘zeer slechte communicatie’ is de directie de afgelopen jaren onnodig veel programma’s en mensen kwijtgeraakt, aldus de briefschrijvers. De directie laat weten dat ze zich ‘niet herkennen’ in het beeld dat wordt geschetst in de 'rare anonieme mail'.Volgens de klokkenluiders van KRO-NCRV leeft hun onvrede breed. Uit angst voor hun baan durfden ze hun brief niet te ondertekenen. Een beroerde situatie dus.

Een telefonische rondgang van Trouw langs diverse (oud-)medewerkers bevestigt dat de kritiek op het bestuur breed wordt gedragen. Het is ‘een zooitje’, klinkt het. Ook deze betrokkenen willen anoniem blijven.
De krant meldt dat de directie nog wel open staat voor een gesprek. Ze hebben maandagmiddag het ongeruste personeel in een plenaire vergadering toegesproken. Over die bijeenkomst zijn verder geen mededelingen gedaan.

Hoewel de veranderingen binnen de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) (komst zendermanagers, bezuinigingen), aan de basis van dit probleem liggen, is er volgens Ton Verlind, oud-mediadirecteur van de KRO, meer aan de hand. Die omroep is volgens hem ‘de speelbal van het centrale gezag’ geworden. “KRO-NCRV heeft geen originele koers weten uit te stippelen en wordt daardoor steeds verder naar de marge verdreven. Het ontbreekt aan een duidelijk profiel dat je nodig hebt om overeind te blijven. Ik kan me de bezorgdheid van het personeel daarom wel voorstellen.”

Mogelijk zit er veel waars in de diagnose van de heer Verlind die vanuit ervaring spreekt maar aangezien het algemene beeld van ons medialandschap door allerlei oorzaken nog lang niet uitgekristalliseerd is kan men momenteel mogelijk onvoldoende duidelijkheid bieden. Een profiel moet zich kunnen onderscheiden maar binnen de maatschappelijke achtergrond van de KRO-NCRV-basis ook kunnen verbinden. Er is een bepaalde groep 'klanten' maar deze is eveneens zeer gevarieerd. Om daar een sluitend profiel voor te kunnen maken is het bekende marketing-geklets afkomstig van 'deskundigen'uit de vorige eeuw.

Volgens de charmant provocerende Prem Radhakishun in zijn wekelijkse radioprogramma ZwartePrietPraat (zondagavond onmogelijk laat) kan in het radiolandschap echter financieel veel verbeterd worden. Radio is natuurlijk een deel van het veel omvattende gehele uitzendbedrijf. Maar de er lekker op los beledigende maar goedwillende advocaat en presentator maakt met zijn stoere baasspelerij wel iedereen aan het lachen maar wekt tevens wekelijks ook de indruk precies te weten waar hij het over heeft.

In een creatief bedrijf kan de spelende mens niet zonder de activiteiten van de mensen uit de kantoortuin. En de beste stuurlui staan altijd aan wal. Toch gaat het hier om hele grote belangen. En dan bedoelen we niet 20 millioen volgers van een zeer de aandacht trekkende beroemdheid in de muziek of lipstickbusiness maar wel diegenen die de enorme taak op hun schouders hebben om te zorgen voor het behoud van een basaal klimaat waarin 'normen en waarden' een rol blijven spelen.

Misschien kan een vernieuwing in de werkstruktuur zonder expliciet daarbij medewerkers te treffen soelaas brengen. Het is uiteraard niet terecht als veranderingen en vernieuwingen vooral het personeel als kop van Jut zullen treffen.