Couturiers maakten samen beeldschoon couturejasje

altHILVERSUM – De finale van de campagne SAMEN MET HULPHOND in Studio 21 op het Mediapark was een groot succes. Voor honderden gasten werd een avondvullend programma gepresenteerd door Anita Witzier. Zij is Ambassadeur van de Stichting, die tal van sponsors en donateurs kent.

Tijdens het diner werd een aantal zeer unieke kavels geveild ten gunste van de stichting. Een van de meest bijzondere kavels was een beeldschoon couturejasje gemaakt door 8 Nederlandse top couturiers.Dat waren Jan Taminiau, Paul Schulten, Addy van den Krommenacker Ronald Kolk, Frans Hoogendoorn, Hardies, Jaap Rijnbende en Stephan Badal.

Zij hebben hun unieke vakmanschap gedeeld om hun uiteenlopende smaak te verenigen om een gezamenlijk kunstwerk op modegebied aan te kunnen bieden voor deze actie.

Het werd een heel kostbaar stuk modekunst dat voor het goede doel geveild werd. De spanning in de zaal steeg tot grote hoogte want zoiets als deze buitengewone samenwerking toonde duidelijk aan hoezeer de HULPHOND leeft in het hart van heel veel mensen. En velen bewonderden ook de mannequin in het couturejasje waardoor ook duidelijk werd hoeveel zorgvuldige energie couturiers altijd aan hun creaties besteden.

Wat zal het ook een inspannend en tegelijk stimulerend projekt zijn geweest om samen uit te voeren. Iedereen was het er over eens dat het ook bijzonder lief was van de modemannen om gezamenlijk zoiets moois weg te geven. 

Veel dames zaten letterlijk te watertanden om deze creatie aan hun garderobe te mogen toevoegen maar iedereen besefte dat het hier ging om het prachtige werk van de HULPHOND.

Het jasje heeft €22.000,- opgebracht, genoeg om een gehandicapte van een hulphond te voorzien.

De netto opbrengst van het grote fundraising dinner ten gunste van Hulphond Nederland bedraagt €364.000,- . Dit heeft de stichting woensdagavond 10 oktober bekend gemaakt.