Monique Collignon gáát voor PURE

b_250_200_16777215_00_images_mc181.jpg  AMSTERDAM - De nieuwe PURE collectie van 2018 / 2019 van Monique Collignon hóórt bij een nieuwe tijd en de zelfbewuste stoere vrouwen die zich verbonden voelen met Moeder Aarde en dat willen tonen door hun duurzame kledingstijl. "Mode is één van de grootste industrieën ter wereld maar ook één van de meest vervuilende en controversiële”, verklaarde de ontwerpster van vele succesvolle couturecollecties ooit. En voor Monique Collignon bleek dit meer dan een loze modieuze kreet. Veel meer...

Zij ondernam aktie en koos voor een eco-vriendelijke en duurzame collectie van sustainable fashion ofwel duurzame mode. Afgelopen vrijdag showde zij voor een vrij groot publiek haar PURE collectie onder een groot en verlicht scherm aan de wand waarop haar website werd getoond.

Met een groote knipoog naar haar befaamde couturecollecties bracht zij nu begeleid door de hartstochtelijke beat van heavy disco-muziek een complete ready-to-wear collectie voor het schermlicht. Dat gebeurde heel snel door de mooie mannequins die snel voorbij flitsten in plaats van zoals vroeger zich slow en toch provocerend over een lange catwalk voortbewegende modellen.

Het is duidelijk dat de blonde fashiondesigner die het liefste creatieve kunstwerken in het genre couture aan haar publiek voor-tovert zich nu gericht heeft op een nieuwe tijd met jeugdig publiek dat snel en doelbewust kiest. De millennials en de ongeduldige kapitaalkrachtige digitale freelancers bijvoorbeeld. Haar ready-to-wear collectie is volgens haar publiek dan ook héél chill. En daar gaat het ook om als je zoals Monique Collignon de formule See Now Buy Now hanteert.

De snel beslissende vaak jeugdige vezoekers voelen zich helemaal thuis bij de klassieke must haves die zij ook kunnen pre-orderen wat weer een behoorlijke korting geeft. Zulke dames houden van haar never out of style-creaties in neutrale kleuren waarin je je nooit over-dressed voelt en die je zonder al te veel poppenkast lekker elke dag kan dragen want je weet dat het je goed staat. En er zijn altijd weer nieuwe items. In kleine oplagen exclusief en stijlvol geproduceerd.

"Geen weggooi-mode bij ons," verklaart Monique Collognon tevreden. "Wij willen over-produktie juist voorkomen want dat is schadelijk voor de grond- en bodemstoffen. Zelfs de necklabels van haar kleding zijn vervaardigd van Rpet garen en de dozen van de webshop van gerecyled karton met een print van Soja. Voor het komende jaar zal er gebruik gemaakt worden van een nieuwe techniek voor kleur in Rpet samen met recycled Italiaanse wol die garant staan voor een lage footprint door hergebruik van grondmaterialen. Voor productie is duurzaamheid samen met goede arbeidsomstandigheden prioriteit en altijd met een oog voor dierenwelzijn indien er dierlijke producten gebruikt worden. "

...CREATIE MONIQUE COLLIGNON UIT HAAR READY-TO-WEAR COLLECTIE DIE DOOR HET PUBLIEK HEEL CHILL WERD BEVONDEN...

FOTO: SYDNEY KORSSE