Van Carousel du Louvre naar 'Carousel Couturekrant...'

altPARIJS- Het is weer druk en spannend in de grote modesteden overal ter wereld. In Europa heeft Parijs nog altijd een belangrijke plaats naast Londen en Milaan volgens de Global Language Monitor (GLM) die Amsterdam op de vijfde plaats heeft geplaatst.

Daarom zijn er jonge Nederlandse ontwerpers die hun talent presenteren en diepe indruk maken in Carousel du Louvre van vrijdag 4 maart t/m maandag 7 mrt.

Daar zullen Avelon, SIS by Spijkers en Spijkers en Sophie#1234567+ aanwezig op TRANOÏ en Jessica Joyce en Marcha Hüskes op ATMOSPHÈRE aanwezig zijn.

Dat is heel belangrijk voor ons land dat zich ook qua economische mogelijkheden en belangen constant moet weten aan te passen binnen de snel veranderende wereld om ons heen. Ook een klein land kan in de ogen van andere landen over machtige belangen beschikken.

Zo is er nu al sprake van een megaconcurrentie ook met andere internationale modesteden van andere continenten die proberen zich als verkoopreuzen in grote modeketens in diverse kleinere landen in Europa te nestelen en zo de markt in handen te krijgen.

De Dutch Fashion Foundation is echter in ons land een belangrijke pijler waarop jonge ontwerpers in ons land kunnen terugvallen om op die internationale markt ook hun eigen plek te kunnen veroveren.

Deze organisatie brengt met ondersteuning van het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie als onderdeel van het 2g@there programma De Dutch Touch Parijs 2011 campagne.

Hierdoor toont ons land zich alert in plaats van een gemakkelijk doelwit op het terrein van begeleiding van de ontwikkelingen en marktexplosies binnen zakelijke omstandigheden op mode- en kledinggebied.

Met de 2g@there-regeling van NL EVD Internationaal wordt op een zakelijk vooruitziende manier geholpen om de Nederlandse mode internationaal op de kaart te zetten.

Vorig jaar bedroeg de omzet van alle modebedrijven in Nederland uit export bedraagt € 4,5 miljard. Uiteraard staan wij positief tegenover nationale evenementen, shows en fashionweken die het image van Nederlandse ontwerpers bevorderen en daarmee de markt ondersteunen.

Maar het verheugt ons uiteraard eveneens buitengewoon dat de DFF met het Ministerie van Economische Zaken Nederlandse ontwerpers kansen biedt om ook als ondernemer op buitenlandse markten kansrijk te zijn. Voor de verkoop van de collecties worden internationale buyers, agenten en media uitgenodigd. Er worden per land deskundige adviezen verstrekt.

Eveneens wordt de Dutch Touch campagne gelanceerd in modesteden als Milaan, Rome, Parijs, New York en Florence met als doel Nederlandse mode op deze markten te introduceren.

Deze unieke campagne zorgt voor imago-publiciteit op internationaal terrein en is superwaardevol. Een digitale versie van de lookbooks van de collecties is te downloaden op dutch.com