• Award voor coutureshow Addy van den Krommenacker

  • Nederlands Dans Theater 2 lanceert Settle for More

  • Olivia Colman won de Oscar voor haar hoofdrol in The Favourite

  • Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Fabienne Delvigne presenteert elegante couturehoeden

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • Winnaar Coiffure Awards 2019 : vlekjes kunnen juist flatteren

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

De prettige zakentas van Mutsears

  KAATSHEUVEL - De tassen van het Nederlandse bedrijf Mutsears zijn sinds kort ook op 5th Avenue in New York verkrijgbaar. Met succes. Met name onder jonge mensen blijken de nieuwe, met de hand gemaakte ontwerpen van de tassenspecialist uit Kaatsheuvel populair.

Traditionele tassen met een modern design. Mutsears richt zich met dit nieuwe ontwerp op young professionals in wereldsteden als Amsterdam, Londen, Parijs, Tokio en sinds kort dus ook in New York. De 27-jarige directeur Debbie Mutsaers maakt het familiebedrijf hiermee klaar voor de toekomst. Op 5th Avenue in New York zijn de Nederlandse tassen een hit. Vooral bij een jongere generatie blijkt het merk aan te slaan.

“We richten ons dan ook steeds meer op mensen die aan een mooie stage of hun eerste serieuze baan beginnen. Zij zoeken een goede zakelijke tas, die toch een moderne uitstraling en een duurzaam karakter heeft”, aldus Mutsaers. Naast de nieuwe winkel in New York heeft het merk onlangs ook een heuse Mutsaers Experience store geopend aan de Amstel te Amsterdam.

Terwijl andere bedrijven kiezen voor goedkope productielijnen in het buitenland, kiest Mutsaers er juist voor om de tassen handmatig te blijven produceren in Nederland. Het bedrijf doet dat al 55 jaar in Kaatsheuvel. “Ik ben er ontzettend trots op dat we de enige partij zijn die op deze schaal tassen produceert in Nederland. Hiermee zorgen we ervoor dat er hier werkgelegenheid blijft en kunnen we de kwaliteit van onze producten waarborgen”, aldus Mutsaers.

“We staan voor Hollands vakmanschap en merken dat het internationaal ook aanslaat. Eigenlijk produceren we al zo lang in Nederland, dat het nu weer ‘hip’ is.”