• Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • 8ste Editie jaarlijkse Canal Catwalk eerbetoon aan Anne Frank

  • Tom Coronel Top 6 op Nürburgring Nordschleife

  • 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Trendy zwemkleding voor generatie Z

  Het festivalseizoen staat voor de deur en het warme weer komt eraan. Welke trends gaan we dit jaar terug zien op het strand en wie zijn de populairste swimfluencers van dit moment? Het datateam van zoemachine Lyst bracht het in kaart de meest gevraagde trends in kaart. Hierbij werd het online winkelgedrag van meer dan 5 miljoen shoppers vergeleken met de trendy zoekers op social media wereldwijd sinds begin 2019.

Opvallend is daarbij een duidelijk verschil tussen het koopgedrag van verschillende generaties. De generatie van de millennials kiest graag een wat bescheiden creatie voor het zwemmen of het strand. Opvallend is daarnaast de keuze van generatie Z.

Deze generatie wordt over het algemeen gedefinieerd als zij die geboren zijn tussen 1995 en 2010. Net na de millennials dus. Generatie Z is de meest diverse generatie tot nu. Leden daarvan zijn 'globaal' georiënteerd: ze hebben meer in gemeen met leeftijdsgenoten aan de andere kant van de wereld dan met oudere generaties in hun eigen woonplaats.

Het is de eerste generatie die zich geen leven voor het internet kan herinneren. Ze hebben geen posters van popsterren boven hun bed hangen, maar volgen influencers op social media. Generatie Z is ook een generatie van wereldverbeteraars: ze zien hoe hun voorgaande generatie de fout in zijn gegaan en willen het zelf beter doen.

Inmiddels doet ruim een op de vier Z-jongeren in de VS dan ook aan vrijwilligerswerk. Deze generation of activists zegt dat ze een grote impact op de wereld wil hebben. Heel mooi. Voor zwemkleding halen zij alles uit de kast. Vooral voor het strand gaan zij helemaal los.

Ze maken zonder gêne opvallende statements maakt met sexy uitsnedes, flashy neonkleuren, glitterbikini’s, hoog uitgesneden bikinibroekjes en tape als zwemkleding, Gelijktijdig gaan de millennials liever voor een wat bescheiden ontwerp. Eén van de meest gewilde stijlen dit seizoen is nog steeds het bikinibroekje met hoge taille.

Qua verkoop wint ook de sportieve zwemmode aan populariteit. Vaak heel veilig. Zo zagen we afgelopen maanden een sterke stijging in de verkoop van zwempakken met lange mouwen en zwemshorts.

Consumenten gaan daarnaast steeds vaker voor kwaliteit en luxe zwemkleding, waarbij steeds meer shoppers kiezen voor duurzame zwemkleding.

GENERATIE Z GAAT HELEMAAL LOS MET ZWEMKLEDING DEZE ZOMER...