The French style van OGER
OGER levert de nieuwe duurzame maatpakken voor seizoen 2019/2020 aan Feyenoord. Hier is sprake van een diepgaande samenwerking die reeds 12 jaar duurt. 'Onze band gaat verder dan puur zakelijk... '
Bij iedere nieuwe Feyenoordcreatie is de directie van Oger dan ook zeer nauw betrokken. Zo maakt Martijn Lusink nog altijd persoonlijk het ontwerp”, vertelt Patrick Lusink.
“Daarna wordt het volledige kledingpakket persoonlijk opgemeten door onze maatwerkspecialisten en voor iedere speler op maat gemaakt. Voor het seizoen 2019/2020 lieten we ons inspireren door de jonge Parijse designersstijl met smalle revers, das en een klein boordje, ook wel genoemd “The French style”."
Het maatpak is donkergrijs en van een stretch materiaal waardoor het extra comfortabel zit. Grijs is voor het najaar de trendkleur en maakt het jonge design compleet.” De boodschap die het pak moest uitstralen was “geen woorden, maar daden, een echt powersuit dus”, aldus Martijn Lusink. “Het maatpak wordt gecombineerd met een spierwit katoenen shirt. Het design van de das is afgeleid van het Feyenoord wedstrijdshirt. Dit wil zeggen dat er een spiegeling dwars door het midden van de das loopt, alleen dan in twee tinten grijs. Het logo van Feyenoord is subtiel in lichtgrijs op de das geweven.”
Net als vorig jaar heeft OCFS zich verbonden aan de Feyenoord Foundation, die er alles aan doet om de jeugd van Rotterdam in beweging te krijgen. Sander Lusink: “De winnaars van de Feyenoord Street League van afgelopen seizoen waren uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de uitlevering van de maatpakken. Ieder kind kreeg een gesigneerde bal en er was gelegenheid om de spelers kort te ontmoeten.”
Op het gebied van de kledingproductie wil OCFS aan zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid voldoen; ze zijn een van de meest duurzame specialisten in bedrijfskleding in de markt.
Manager Operations Robert Spijkers Suwarni: “We zijn ons ervan bewust dat we maar één Aarde hebben waar we verantwoordelijk mee om moeten gaan. Daarom kijken we kritisch naar onze leveranciers. Steeds meer producenten werken met ecologisch verantwoorde grondstoffen. Daarnaast proberen we de lijn tussen productie en eindbestemming kort te houden, zodat we niet onnodig veel van ver moeten transporteren.”