• Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • 8ste Editie jaarlijkse Canal Catwalk eerbetoon aan Anne Frank

  • Tom Coronel Top 6 op Nürburgring Nordschleife

  • 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Nike start schoenenabonnement

  Nike is afgelopen maandag een abonnementsdienst gestart voor kinderschoenen na een twee jaar durende proef onder 10.000 deelnemers.

De achterliggende gedachte van het programma genaamd Easy Kicks (onderdeel van de Nike Adventure Club) is dat kinderen van 2 tot 10 jaar hun schoenen letterlijk ontgroeien en geen zin hebben om met hun ouders iedere keer weer schoenen in de winkel te kopen.

Gebruikers betalen 20 dollar voor vier paar schoenen per jaar, oplopend naar 50 dollar voor twaalf paar schoenen. Tussentijds kan de frequentie worden bijgesteld. Er is keuze uit een ruime hoeveelheid kleuren en stijlen. Sneakers die niet meer worden gedragen kunnen worden geretourneerd en worden gerecycled.

Van de 10.000 deelnemers aan de proef, die zich momenteel beperkt tot de Amerikaanse markt, zijn er 3300 overgebleven. Dat lijkt niet zo succesvol. Bovendien zou het toch om heel verwende kinderen gaan als ze het niet eens leuk meer vinden om schoenen aan te schaffen. Mogelijk hebben zij ook een totaal andere smaak dan de hun begeleidende vaders, moeders etc. Dat kan een dingetje zijn. Ook bestaat de kans dat het de ouders aan tijd ontbreekt uitgebreid om feestelijk samen te winkelen. Jammer als een kind niet de kans krijgt het plezier van gezellig samen shoppen vroegtijdig te leren.   .    

Nike denkt er echter wel over het programma uit te breiden naar volwassenen.