• Modeshow Sheila de Vries laat mooie tijden herleven

  • Over Edwin Oudshoorn Couture

  • Chopard Bag by Chloë Sevigny op de green carpet

  • Film: And Then We Danced

  • Introdans ook nu volop in actie

  • FABIENNE DELVIGNE - heavenly dream

  • 'Photographic Paintings'

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Havaianas in iconische Japanse sfeer

  Havaianas gaat terug naar de roots en lanceert exclusieve samenwerking met 'mastermind JAPAN.' Het Braziliaanse merk, alom bekend door de comfortabele en kleurrijke creaties, lanceert de Tradi Zori. Havaianas gaat terug naar zijn begin jaren en lanceert een nieuw, urban silhouet met de Tradi Zori.
Liefhebbers van het merk, gewend aan de traditionele rubberen teenslippers, zullen verrast worden door dit nieuwe model. Geïnspireerd door de Japanse sandaal Zori - waarvan de zool is gemaakt van rijststro - lanceerde Havaianas in 1962 de Tradicional teenslipper voor achtergestelde bevolkingsgroepen. Met de rubber zool die beter past in het Braziliaanse tropische klimaat waardoor de slipper duurzamer en resistenter is

Gister, 60 jaar later, onthult Havaianas een nieuw silhouet: de Tradi Zori, de perfecte combinatie van de traditionele teenslipper en het iconische Japans model. Daarmee laat Havaianas het strand achter zich voor een meer urban stijl. De Tradi Zori is met zijn rechthoekige zool, rubberen reliëfdruk en canvas bandjes een uniek ontwerp.

Om de lancering van dit nieuw model te vieren, gaat Havaianas een verrassende samenwerking aan met het Japanse streetwear merk mastermind JAPAN. De capsulecollectie benadrukt het streetwear-DNA dat eigen is aan mastermind JAPAN en maakt gebruik van hun iconische logo van een schedel. Er zijn twee modellen beschikbaar: de Top, monochroom met een traditionele zool, en de Tradi Zori, een creatie die paradigma's belooft te doorbreken en het verleden en de toekomst met elkaar verbindt.

Met deze lancering betreedt Havaianas de wereld van "streetstyle" en verandert het zijn collecties radicaal. De wereldwijde release heeft gister plaats gevonden in Japan en de nieuwe modellen zullen op 17 juni beschikbaar zijn in Nederland.

"Met deze samenwerking verbinden we de geschiedenis van het merk met de toekomst. Het gaat niet enkel over nieuwe teenslippers, maar ook over een nieuwe levensstijl", verklaart Fernanda Romano – International Marketing Director Havaianas.

"We hebben altijd van Havaianas gehouden. Het is voor ons het meest iconische en bekendste teenslippermerk ter wereld. Dit nieuwe ontwerp is een succes en komt helemaal overeen met het DNA van ons merk. De essentie van mastermind JAPAN ligt in de kracht van samenwerking, zo ook de samenwerking tussen twee merken. Hier hadden we de perfecte combinatie: een Japans merk dat de interpretatie van Havaianas onderschrijft, allemaal geïnspireerd door de Zori” - het mastermind JAPAN team.

De modellen zijn in Nederland verkrijgbaar bij Baskèts.