• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Addy showt met koninklijke glamour in Palazzo Brancciato -1-

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

DRIE MAKERS! DRIE VOORSTELLINGEN!

actricesHet Debuut lanceert nieuw theatertalent in een avondvullend programma van drie korte voorstellingen. Via Rudolphi Producties geeft met Het Debuut, dit jaar voor de 12e keer, de nieuwe generatie theatermakers een podium. In de afgelopen jaren is Het Debuut een belangrijke schakel gebleken in de start van menig carrière.
Drie korte voorstellingen van jonge theatermakers op één avond. Dit zijn de theatermakers van de toekomst. Makers waar je ongetwijfeld nog meer van gaat horen.
Dit jaar in Het Debuut:

Annabel Koele met MAGNITUDE
In een lege ruimte ligt een vrouw met een gitaar en laptop. Ze speelt wat. Dan komt ze langzaam in beweging. Met een constant transformerend lichaam neemt zij ons mee door de ruimte. Vanuit een nieuwe blik op haar positie in het patriarchaat en de betekenis van vrijheid onderzoekt zij haar ware volume. Hoeveel ruimte kan je, als vrouw, innemen?

Annabel Koele (1996) studeerde aan de Academie voor Theater en Dans in Amsterdam, de mime opleiding. Daarvoor heeft ze dans gestudeerd aan Codarts. Door het samenbrengen van deze twee disciplines creëert ze fysiek werk dat schakelt tussen lichamelijke sculpturen en dansvoorstellingen, voorstellingen waarin ze tijd en realiteit uitdaagt.


Lizzy van Vleuten met V&D agenda’s en andere essentiële levensbehoeften
Een vrouw achter een bureau, met duizend post-its en een loopstation, neemt je mee in haar up-tempo gedachtestroom. Door middel van productiviteitsgadgets en haar verzameling notitieboekjes, probeert zij rust te krijgen. Ondanks haar gierende brein. Of juist dankzij.

Lizzy van Vleuten (2002) studeerde aan de Academie voor Theater en Dans, op de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie. Lizzy’s werk circuleert altijd rondom de poging te verbinden: met elkaar en met onszelf. Stuntelend en hoopvol. En altijd een beetje absurd. Of existentialistisch.


Lotte Veronica Laurens met MUURVAST
Twee vrouwen zitten vast in een muur. Samen proberen ze zich een avond waar alles mis ging te herinneren. De een begint in hoog tempo verhalen op te rakelen, uit angst voor de herinnering. De ander luistert, maar had niet echt dezelfde ervaring. Tot de waarheid pijnlijk duidelijk wordt.

Lotte Veronica Laurens (2000) studeerde aan de Toneelacademie Maastricht, de acteursopleiding. Ze houdt van absurdisme en poogt ‘het emotionele’ communicatief te maken in werk dat het publiek gunt om zelf te blijven associëren en fantaseren. Voor Lotte is het zoeken naar een antwoord, boven het beantwoorden, het mooiste aan theater maken.

20 sept // Haarlem // Schuur // Tickets - try out
21 sept // Haarlem // Schuur // Tickets - première
25 sept // Maastricht // Theater aan het Vrijthof // Tickets
26-27 sept // Den Haag // Het Nationale Theater // Tickets


28 sept // Leiden // Theater Ins Blau // Tickets
1-2 okt // Utrecht // Theater Kikker // Tickets
3 okt // Nijmegen // LUX // Tickets
4 okt // Alkmaar // Theater De Vest // Tickets


5 okt // Deventer // Mimik // Tickets
7 okt // Wageningen // Junushoff // Tickets
10 okt // Arnhem // Theater aan de Rijn // Tickets
11 okt // Roosendaal // De Kring Roosendaal // Tickets


12 okt // Almere // Corrosia // Tickets
17 okt // Eindhoven // Pand P // Tickets
19 okt // Rotterdam // Theater Walhalla // Tickets
24 okt // Amersfoort // De Lieve Vrouw // Tickets


25 okt // Kampen // Stadsgehoorzaal Kampen // Tickets
30 okt // Groningen // SPOT // Tickets
1 nov // Den Bosch // Theater aan de Parade // Tickets
2-3 nov // Amsterdam // Theater Bellevue // Tickets