DRIE MAKERS! DRIE VOORSTELLINGEN!
Het Debuut lanceert nieuw theatertalent in een avondvullend programma van drie korte voorstellingen. Via Rudolphi Producties geeft met Het Debuut, dit jaar voor de 12e keer, de nieuwe generatie theatermakers een podium. In de afgelopen jaren is Het Debuut een belangrijke schakel gebleken in de start van menig carrière.
Drie korte voorstellingen van jonge theatermakers op één avond. Dit zijn de theatermakers van de toekomst. Makers waar je ongetwijfeld nog meer van gaat horen.
Dit jaar in Het Debuut:
Annabel Koele met MAGNITUDE
In een lege ruimte ligt een vrouw met een gitaar en laptop. Ze speelt wat. Dan komt ze langzaam in beweging. Met een constant transformerend lichaam neemt zij ons mee door de ruimte. Vanuit een nieuwe blik op haar positie in het patriarchaat en de betekenis van vrijheid onderzoekt zij haar ware volume. Hoeveel ruimte kan je, als vrouw, innemen?
Annabel Koele (1996) studeerde aan de Academie voor Theater en Dans in Amsterdam, de mime opleiding. Daarvoor heeft ze dans gestudeerd aan Codarts. Door het samenbrengen van deze twee disciplines creëert ze fysiek werk dat schakelt tussen lichamelijke sculpturen en dansvoorstellingen, voorstellingen waarin ze tijd en realiteit uitdaagt.
Lizzy van Vleuten met V&D agenda’s en andere essentiële levensbehoeften
Een vrouw achter een bureau, met duizend post-its en een loopstation, neemt je mee in haar up-tempo gedachtestroom. Door middel van productiviteitsgadgets en haar verzameling notitieboekjes, probeert zij rust te krijgen. Ondanks haar gierende brein. Of juist dankzij.
Lizzy van Vleuten (2002) studeerde aan de Academie voor Theater en Dans, op de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie. Lizzy’s werk circuleert altijd rondom de poging te verbinden: met elkaar en met onszelf. Stuntelend en hoopvol. En altijd een beetje absurd. Of existentialistisch.
Lotte Veronica Laurens met MUURVAST
Twee vrouwen zitten vast in een muur. Samen proberen ze zich een avond waar alles mis ging te herinneren. De een begint in hoog tempo verhalen op te rakelen, uit angst voor de herinnering. De ander luistert, maar had niet echt dezelfde ervaring. Tot de waarheid pijnlijk duidelijk wordt.
Lotte Veronica Laurens (2000) studeerde aan de Toneelacademie Maastricht, de acteursopleiding. Ze houdt van absurdisme en poogt ‘het emotionele’ communicatief te maken in werk dat het publiek gunt om zelf te blijven associëren en fantaseren. Voor Lotte is het zoeken naar een antwoord, boven het beantwoorden, het mooiste aan theater maken.
20 sept // Haarlem // Schuur // Tickets - try out
21 sept // Haarlem // Schuur // Tickets - première
25 sept // Maastricht // Theater aan het Vrijthof // Tickets
26-27 sept // Den Haag // Het Nationale Theater // Tickets
28 sept // Leiden // Theater Ins Blau // Tickets
1-2 okt // Utrecht // Theater Kikker // Tickets
3 okt // Nijmegen // LUX // Tickets
4 okt // Alkmaar // Theater De Vest // Tickets
5 okt // Deventer // Mimik // Tickets
7 okt // Wageningen // Junushoff // Tickets
10 okt // Arnhem // Theater aan de Rijn // Tickets
11 okt // Roosendaal // De Kring Roosendaal // Tickets
12 okt // Almere // Corrosia // Tickets
17 okt // Eindhoven // Pand P // Tickets
19 okt // Rotterdam // Theater Walhalla // Tickets
24 okt // Amersfoort // De Lieve Vrouw // Tickets
25 okt // Kampen // Stadsgehoorzaal Kampen // Tickets
30 okt // Groningen // SPOT // Tickets
1 nov // Den Bosch // Theater aan de Parade // Tickets
2-3 nov // Amsterdam // Theater Bellevue // Tickets