• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Addy showt met koninklijke glamour in Palazzo Brancciato -1-

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Rocco Coronel zet podiumreeks voort

coronelpodiaEEMNES - 26 augustus 2025 – Ook op het circuit van Brands Hatch in het graafschap Kent zette Rocco Coronel zijn podiumreeks in het Britse Ginetta Junior Championship voort. Het weekeinde op het Grand Prix-circuit van Brands Hatch was behoorlijk turbulent met veel incidenten en rode vlaggen, waardoor met name de tweede en derde race aanzienlijk werden ingekort.

Twee derde plaatsen en een tweede plaats waren voor de Nederlandse coureur van R Racing de uitkomst van het weekeinde, waarmee hij zijn positie als leider in de tussenstand van het kampioenschap consolideerde. “Ik heb weer veel geleerd, de snelheid zat er goed in, zodat ik als geheel tevreden terugkijk op het weekeinde”, zei Coronel.

De kwalificatie en de drie races werden verreden op het Grand Prix-circuit van Brands Hatch, waarop vanwege strenge geluidsrestricties slechts heel sporadisch mag worden gereden. Voor de deelnemers aan het Ginetta Junior Championship betekende dat bijvoorbeeld dat de gebruikelijke testdag voorafgaand aan het raceweekeinde op het korte Indy-circuit van Brands Hatch plaatsvond, waarna ze zonder ervaring vanaf zaterdag direct het lange circuit op moesten voor de kwalificatie en de races.

“Wel heel vet”, vond Rocco Coronel het Grand Prix-circuit, waar tot in de jaren tachtig ook de Formule 1 nog racete. “Het gaat echt heel erg snel en de meeste bochten kun je met vier, vijf naast elkaar nemen, dat is ongelooflijk gaaf. Je merkt ook het verschil in grip, het asfalt op het Grand Prix-circuit is behoorlijk oud, daar is veel minder grip dan op het korte circuit. Het was al met al een bijzondere ervaring!”

Na de testdag, waarop Coronel constant voorin meereed en goed de snelheid te pakken had, volgde de kwalificatie op de lange baan. “In die kwalificatie moest ik als eerste de baan op, zodat ik geen slipstream had. Vervolgens had ik een beetje pech met een rode vlag, waarmee de sessie werd onderbroken toen er iemand van de baan was geraakt”, vertelde hij.

“Anderen mochten hun ronde nog afmaken, waardoor ze wat extra kilometers konden maken. Zo viel ik uiteindelijk nog terug van de vierde naar de zesde plaats, al waren de verschillen maar klein.”

Vanaf de zesde plaats moest Coronel dus zijn opmars starten, maar dat bleek op het circuit van Brands Hatch nog niet zo gemakkelijk, verklaarde de rijder: “Het is op dit circuit erg lastig om in te halen, terwijl ik ook nog flink moest verdedigen. Later kon ik wel meer aanvallen, onder andere bij de herstart na een interventie van de safety-car. Daarmee kon ik de derde plaats pakken, in ieder geval weer op het podium. Het was vooral zaak om geen fouten te maken en waarschuwingen op te lopen, dat is heel goed gelukt. Positief is ook dat de snelheid er goed in zat.”

De tweede race, waarin Coronel als derde mocht starten, werd gestaakt na een flink ongeval, waarna er weinig tijd meer over was om nog te kunnen rijden. “Effectief hebben we maar een ronde gereden die telde, want ook bij de tweede poging werd de race voortijdig gestaakt. Het klassement werd opgemaakt na een ronde en toen lag ik op de derde plaats, dus dat was weer een podium”, zei Coronel. “Vanwege de korte race-afstand werd maar de helft van de normale punten toegekend.”

Ook de derde wedstrijd verliep bepaald niet zonder incidenten en opnieuw was er een safety car en een rode vlag, waarna er ditmaal slechts twee ronden overbleven. “Ik heb wel flink gestreden, met name met Bartle, die me zelfs bijna tegen de pitmuur drukte, maar ik bleef gewoon rijden en uiteindelijk ging hij eraf en viel uit. Toen pakte ik Slater buitenom en veroverde zo de tweede plaats. Ik had ook nog wel een aanval kunnen plaatsen op Green voor de leiding, maar dat was een te groot risico geweest en dat wilde ik niet nemen."

Daarom heeft hij dus op safe gespeeld waardoor hij als tweede eindigde. 
"De snelste ronde van het weekend en drie podiumplaatsen, dat maakt 17 podiums in 18 races tot nu toe. Daar ben ik blij mee,” reageert Coronel. 

Op 6 en 7 september wordt het voorlaatste evenement van het seizoen verreden op het circuit van Croft.