• Nederlands Dans Theater 2 lanceert Settle for More

  • Olivia Colman won de Oscar voor haar hoofdrol in The Favourite

  • Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Fabienne Delvigne presenteert elegante couturehoeden

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • 8ste Editie jaarlijkse Canal Catwalk eerbetoon aan Anne Frank

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Marketeers: Facebook blijft relevant

  AMSTERDAM - Marketeers bijeen op The Social Conference in Amsterdam willen nog lang geen afscheid nemen van het sociale netwerk facebook. Er is veel gedoe over schending van de privacy en anti-campagnes maar ING Bank, Frieslandcampina, Lidl en De Efteling bijvoorbeeld vinden Facebook zelfs veruit het belangrijkste sociale kanaal.

Regeringsleiders van de EU-landen hebben geëist dat Facebook de volledige bescherming van persoonsgegevens garandeert. Het Europees Parlement gaat daarnaast onderzoek doen naar het schandaal rond het omstreden bedrijf Cambridge Analytica.

Over die schendingen van de privacy kan men boos zijn en zich bedreigd voelen maar wie heeft nooit eens op Google iets opgezocht en is dan tot vervelens toe bij elke totaal anders gerichte Google-tocht steeds weer hetzelfde onderwerp tegen gekomen?

Als wij zoeken naar vogelbad of yogamat en die artikelen op de meest vreemde plekken steeds weer tegenkomen is dat zeker geen inbreuk op je privacy maar je word er wel enigszins gek van.

Op marketeers maakt de ophef over privacyschending voorals ook nog weinig indruk. Nagenoeg niemand had Facebook opgezegd. O)f kende iemand die dat wel gedaan had. Nieuwe sociale netwerken doen het trouwens doorgaans helemaal niet goed. Als Facebookers daar hun vrienden niet tegenkomen gaat menige introductie meteen de mist in.