• Nederlands Dans Theater 2 lanceert Settle for More

  • Olivia Colman won de Oscar voor haar hoofdrol in The Favourite

  • Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Fabienne Delvigne presenteert elegante couturehoeden

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • 8ste Editie jaarlijkse Canal Catwalk eerbetoon aan Anne Frank

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

BMW en DAIMLER online in nieuwe joint-venture

  De autofabrikanten BMW en Daimler voegen hun online initiatieven samen in een nieuwe joint-venture. Door hun expertise, doelen en financiële middelen te bundelen, willen ze een serieuze internationale partij bouwen op de mobiliteitsmarkt. De directies gaan accoord met het samenvoegen van meerdere diensten als Moovel, taxidienst myTaxi, ReachNow en ParkNow. DriveNow en Car2Go.

Er wordt een nieuwe joint venture opgericht waarin de belangen 50/50 zijn verdeeld.

Het hoofdkantoor wordt in Berlijn gevestigd waar een open cultuur heeerst en constant wordt gebouwd. Ook worden financiën om plannen te ontwikkelen niet beperkt.
De beide concurrenten hebben vaker de handen ineen geslagen. Er wordt reeds met Ford en VW Group een pan-Europees oplaadpalennetwerk opgebouwd onder de naam IONITY.

In het algemeen is de automobielindustrie er pijlsnel bij om met technieken ontleend aan de online - industrie de eigen dienstverlening uit te breiden en optimaliseren. Voorbeelden? Apps voor beheer van een auto, tijdelijke verhuur daarvan, parkeerdiensten, entertainmentsystemen met Android en iOS en kunstmatige intelligentie voor autonome besturing van de voertuigen om maar eens iets te noemen.