Geen bier gaat de voetbalheren te hoog...
Biermerken bepalen wie voetbalshows presenteren... Echt waar? Ja hoor. Dat gaat wat worden. Doen mooie streekbieren ook mee? Die vraag bewijst alleen maar onkunde want er valt heel wat af te kissebissen over en weer. En het is een sport op zichzelf om alles te begrijpen wat hierover ten tonele wordt gebracht.
De biermerken Bavaria en Heineken bepalen bij tv-zender Veronica dus wie de voetbalprogramma's presenteren die door hen worden gesponsord. Zo mag het trio Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen niet twee programma's presenteren die door de verschillende biermerken worden betaald. Dat vertelde Johan Derksen in het radioprogramma Onze Man in Deventer van Özcan Akyol. Derksen gaat op Veronica voetbalwedstrijden van de Champions League analyseren zonder zijn voormalig Voetbal Inside-collega’s Wilfred Genee en René van der Gijp.
De journalist is naar eigen zeggen later dit jaar op dinsdagen te zien naast presentatrice Hélène Hendriks en een andere analist. Volgens Derksen gaat het om oud-voetballer Kenneth Pérez. Diens management ontkent dat echter, zo meldt Talpa. Ook Pérez’ huidige werkgever FOX Sports zegt dat het niet waar is. Waarom Derksen zijn naam toch heeft genoemd, is onduidelijk.
Hendriks wisselt het presenteren van de Champions League af met Wilfred Genee, die op de woensdagen wordt vergezeld door René van der Gijp en een nog te onthullen analist.
Het voormalige Voetbal Inside-trio, dat onlangs overstapte naar John de Mols Talpa TV om daar Veronica Inside te gaan maken, mag de Champions League volgens Derksen niet met zijn drieën analyseren. Het ‘nieuwe VI’ wordt namelijk gesponsord door Bavaria, terwijl de Champions League is verbonden aan Heineken.
Talpa bevestigt dat laatste. “Dan mogen we het niet in dezelfde samenstelling doen”, aldus Derksen.
HET IS LACHEN OF HUILEN...WEDSTRIJDEN VLIEGEN VOORBIJ MAAR MET HET AMELANDER BIER UIT BALLUM SCOOR JE ALTIJD DE HOOGSTE PUNTEN...