• Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • 8ste Editie jaarlijkse Canal Catwalk eerbetoon aan Anne Frank

  • Flagship Boutique Chopard nieuw op Bondstreet

  • Tom Coronel Top 6 op Nürburgring Nordschleife

  • 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Consumentenbond: veel klachten over Belcentrale

  De Consumentenbond heeft veel klachten ontvangen over de zakelijke belaanbieder Belcentrale. De klagers voelen zich om verschillende redenen misleid. Belcentrale benadert voor het merendeel kleine maar in ieder geval vrijwel altijd zakelijke bellers telefonisch om naar Belcentrale over te stappen. Het is namelijk zo dat Belcentrale dezelfde eigenaar heeft als Garantiebellen.

De klanten van Garantiebellen zijn door Belcentrale overgenomen.

Achteraf blijken minstens honderd bedrijven door Belcentrale misleid te voelen. Een belangrijke klacht is dat beide bedrijven zich zouden voordoen als KPN. Dat is echter in het geheel niet terecht. Vervolgens wordt niet voldoende duidelijk dat het om een zakelijk aanbod gaat en dat er vijfjarige contracten worden aangeboden die alleen tegen een hoge afkoopsom opzegbaar zijn.

Zijn er geen regels zoals bedenktijd daartegen zodat de overeenkomst wel kan worden opgezegd?

Helaas kan men geen beroep doen op beschermende regels. Aangezien het om een zakelijke overeenkomst gaat, kunnen gedupeerden geen beroep doen op regels zoals bedenktijd en andere consumentrechtelijke bescherming.

Gedupeerden kunnen wel gespecialiseerde hulp zoeken via een rechtsbijstandsverzekering of een branchevereniging.

...GOED DAT DE CONSUMENTENBOND ER IS VOOR HEEL VEEL VRAGEN...