• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Ster Local gaat nu ook MKB bedienen

De Ster introduceert Ster Local. Daarmee kunnen bedrijven met een kleiner budget zonder kostbaar campagnemateriaal zelf een videocommercial (pre-roll) maken en inzetten op de online kanalen van de publieke omroep en het on demand-platform NPO. Starten kan al vanaf €430,-.

En goed en nog beter nieuws voor de MKB-ers: voor heel simpele produktiekosten. Het gaat om het maken van een videocommercial waarvoor alleen een paar foto's en een tekst nodig zijn. Dit is een vernieuwende democratisering die heel positief inwerkt op de advertentiewereld. Algemeen directeur Frank Volmer van de Ster heeft al testen laten uitvoeren. Hij laat weten dat de Ster constateerde dat de videoboodschap van dichtbij of in de omgeving leuker is voor de kijker. Uit onderzoek zou ook blijken mensen reclame over iets van dichtbij met minder weerstand tegemoet treden en veel meer waarderen. Daar kan je je wel iets bij voorstellen.

Al dat geblingbling en hanengekraai om de zoveel minuten over je hoofd heen tussen tv-programma's door over onderwerpen die je nauwelijks interesseren of elkaar aftroeven door nog grotere namen en merken ver weg zorgen ervoor dat je het advertentienieuws vaak compleet ongeïnteresseerd langs je heen laat gaan. De Ster heeft met Ster Local nu echter spectaculair de deuren wijd geopend voor nieuwe klanten ook met lagere budgetten waar mensen echt iets mee hebben. 

Daarmee zal de Ster ook het MKB bedienen, een groep waarvoor de massamedia onbereikbaar leek vanwege de kosten. Met Ster Local moet die barrière totaal worden weggenomen. Volgens directeur Frank Volmer is dit ideaal voor nieuwe, kleinere adverteerders maar ook voor lokale introductie van nieuwe producten en proposities.

Er wordt heel positief gereageerd op het gebruiksgemak van de nieuwe tool en het bereik van mensen in eigen regio. "Daarnaast waardeert men het kwalitatieve umfeld van de publieke omroep. MKB-ers hadden nooit verwacht met hun commercial voor bijvoorbeeld een NOS Journaal te kunnen zitten. Met Ster Local wordt onze strategie nog duidelijker. Wij willen het adverteren voor iedereen toegankelijk en mogelijk maken.’’

Deze recht-door-zee en radicale beslissing heeft tot explosieve verwarring en reacties in medialand geleid. De Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Het adverteren wordt eenvoudiger en het prijsbeleid voor iedereen hetzelfde.

Hiermee heeft de Ster een grotere groep nieuwe, kleine en middelgrote adverteerders bereikt die willen adverteren op de publieke omroep. Zij krijgen te maken met een veel eenvoudiger boekingsproces en zijn alsnog vrij in hun beslissing om met de nieuw manier van adverteren al dan niet door te gaan.