Zalando start met verkoop cosmetica
Het grote webwarenhuis voor mode en kleding Zalando gaat ook cosmetica aanbieden. Het van oorsprong Duitse bedrijf begint in eigen land met de verkoop van parfums, make-up, huid- en haarproducten en accessoires. Andere landen zouden later volgen. Met de verbreding van het assortiment wil het grote webwarenhuis nóg groter worden.
Er is ook al aanzienlijk geïnvesteerd voor de verkoop en bevoorrading met mannencosmetica in de afahndeling van distributie en logistiek want parfums bevatten brandbare stoffen en kunnen niet op dezelfde manier worden opgeslagen als mode en schoenen. Toch denkt men dit ruimschoots met Zalando Beauty terug te kunnen verdienen hoewel er hier hun nog veel voetangels en klemmen wachten.
Zalando Beauty begeeft zich daarmee namelijk op een grote, competitieve markt want de Europese cosmeticabranche meldt dat op ons continent ongeveer 77 miljard euro wordt gespendeerd aan cosmetica en persoonlijke verzorging. Dat is wel een enorm bedrag maar eveneens een markt die al jaren bediend wordt door veel traditionele merken. Zalando Beauty heeft echter al enkele grote slagen naar de toekomst gemaakt door grote merken te strikken als L’Oréal Paris en Maybelline.
En vooral niet te vergeten ook het Koreaanse 11 Village Factory. Het is een bijzondere firma die heel trendy bezig is. Bij deze Koreaanse site gaat men voor sommige cosmetica namelijk bijna wetenschappelijk te werk. Zoals bijvoorbeeld bij een crême voor de welverzorgde man die zowel als make-up maar ook als huidverzorgende crême benut kan worden. Dat scheelt een hoop vervelende flesjes onder de spiegel van meneer. Bovendien is make-up dan niet een kwestie van zogenaamd onmannelijk te-ijdel zijn maar meer van gezond onderhoud van de huid.
En voor de jonge mannen is er een heel populaire gel die je haar moeiteloos de net-uit-bed-look kan geven die sommige jongemannen onweerstaanbaar lijkt te maken.Het schijnt zo makkelijk te werken dat de potten daarvan bijna niet voldoende aangesleept worden.Natuurlijk zijn onze reeds bekende merken ook lang niet slecht maar dit Koreaanse merk schijnt ook internationaal wel de winkels uit te vliegen.
...ONZE REDACTEUR ARTHUR VAN BENTEM VINDT EEN GOEDE HUIDVERZORGING EEN MUST...
FOTO: PHIA BARUCH