• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

TMG vermeerdert bedrijfsresultaat Mediahuis

  De aankoop van de Telegraaf Media Groep (TMG) heeft Mediahuis geen windeieren gelegd. In 2018 zag de Belgische uitgeverij zijn omzet met 28 procent groeien, naar 819 miljoen euro.

De nettowinst over vorig jaar komt uit op 28 miljoen, een stijging van maar liefst 90 procent ten opzichte van 2017. Met name de activiteiten in Nederland – Mediahuis heeft naast TMG ook NRC in handen – zijn daar verantwoordelijk voor.

Dat meldt Mediahuis in een persbericht. De uitgever noemt de bijdrage van TMG aan het bedrijfsresultaat significant. Mede dankzij “een efficiënt ingrijpen in de kosten, in combinatie met een versnelde digitale transformatie”.

Het resultaat van de nieuwsactiviteiten in België nam in 2018 juist af. Volgens Mediahuis zijn “een achterblijvende advertentieomzet, in combinatie met een aanzienlijke structurele stijging van de papier- en personeelskosten” daar debet aan.

De lager uitvallende omzet uit advertenties wijt Mediahuis aan internationale digitale platformen, zoals Google en Facebook.

Waar inkomsten uit advertenties teruglopen, stijgen inkomsten uit abonnées juist bij de titels van de uitgever. De Belgische krant De Standaard zag zijn printoplage met 3,1 procent stijging.

De digitale verkoop steeg in 2018 met 31,2 procent. Ook bij NRC kwamen er abonnees bij: 1 procent, zowel in print als online.