Mediahuis over overnameplannen
De Vlaamse uitgever Mediahuis wil ook gaan investeren in andere bedrijfstakken dan de media. Dat schrijft De Telegraaf, dat net als NRC zelf onderdeel is van Mediahuis. Topman Gert Ysebaert stelt in de krant dat Mediahuis de kennis en kunde in huis heeft die ook buiten de media nuttig zijn.
Vooral de ervaringen die de uitgeverij heeft opgedaan met digitalisering kunnen volgens Gert Ysebaert ook toegepast worden in andere branches.
“De mediabedrijven zijn allemaal bezig met de omvorming van de business naar digitale vormen”, aldus Ysebaert. “We lopen daarin voor op veel andere bedrijfstakken. We kijken heel voorzichtig naar sectoren die zo’n omslag moeten maken en die mogelijk wat meer ‘future-proof’ zijn dan de klassieke media.”
Haast heeft Mediahuis volgens De Telegraaf niet met die investeringen. Daarbij verwijst de krant naar het positieve bedrijfsresultaat dat woensdag bekend werd gemaakt. Daaruit bleek dat nettowinst van de uitgeverij in 2018 met 90 procent steeg ten opzichte van een jaar eerder. Gert Ysebart: “We hebben de tijd.”
ONLY TIME IS FUTUREPROOF...