• Nederlands Dans Theater 2 lanceert Settle for More

  • Olivia Colman won de Oscar voor haar hoofdrol in The Favourite

  • Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Fabienne Delvigne presenteert elegante couturehoeden

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • 8ste Editie jaarlijkse Canal Catwalk eerbetoon aan Anne Frank

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Huis-aan-huisbladen ook belangrijke nieuwsbron

  Huis-aan-huisbladen zijn voor miljoenen Nederlanders de belangrijkste bron van lokaal en regionaal nieuws. Dat concludeert het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) in hun jaarlijkse Regio Monitor 2019, waarvoor 34.000 Nederlanders naar hun nieuwsconsumptie is gevraagd.

Van de ondervraagden zegt 83 procent weleens een krant te lezen, goed voor 12 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder. Een representatieve groep van 7,7 miljoen mensen (53 procent) leest wekelijks een huis-aan-huisblad. De meesten doen dat vanaf papier (82 procent uitsluitend op dat medium) en 18 procent bekijkt de krant ook digitaal.

Van de ondervraagden zegt 43 procent interesse in lokaal nieuws te hebben. Voor 56 procent van de bevolking geldt het huis-aan-huisblad als voornaamste bron. (Ga er maar aan staan!)  Huis-aan-huisbladen worden goed gelezen (58 procent leest driekwart of meer van een nummer) en mocht een titel sneuvelen, zou 50 procent die “heel erg missen”. Het gemis is het grootst onder oudere lezers (50-65 jaar).

Opvallend is overigens dat in bepaalde stadswijken van grote steden het bezorgbeleid tekort schiet. Verder worden de huis-aan-huisbladen in stedelijke gebieden minder goed gelezen dan in de niet- of minder stedelijke gebieden. Dat is uiteraard mede het logische gevolg van de concurrentie van andere gratis verkrijgbare media.

...HUIS-AAN-HUIS BLADEN ZIJN  LEKKER DICHTBIJ. LEZERS HUIS-AAN-HUIS BLADEN BLIJVEN GEÏNTERESSEERD IN LOKAAL EN REGIONAAL NIEUWS EN ALLERLEI ANDERE ONDERWERPEN WAARONDER NIET IN HET LAATST HET ADVERTENTIONELE NIEUWS...