• Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • 8ste Editie jaarlijkse Canal Catwalk eerbetoon aan Anne Frank

  • Tom Coronel Top 6 op Nürburgring Nordschleife

  • 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Voetbal International verkocht : medewerkers oneens

  Het personeel van Voetbal International overweegt juridische stappen tegen de directie van WPG, meldt het AD. WPG Uitgevers meldde in een persbericht vandaag de overname van het blad door Digital Enterprises. Financiële details over de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.

De overstap van WPG Uitgevers naar de digitale uitgever heeft als doel “verdere groei van VI door nog betere verspreiding van de hoge kwaliteit voetbalcontent, een groter (online) bereik en meer zichtbaarheid. De nieuwe eigenaar Digital Enterprises maakt zich hard voor een duurzame toekomst voor VI, inclusief sterke garanties voor de werknemers.”

De VI-redactie blijft los van Digital Enterprises gehuisvest. Namens Digital Enterprises zal Hylke van der Meer als interim-directeur/uitgever van Voetbal International het integratieproces begeleiden. Van der Meer had eerder directiefuncties bij FD Mediagroep en WPG Media.

Maar volgens het AD vreest het personeel van het tijdschrift de ondergang van VI, omdat Digital Enterprises in hun ogen geen affiniteit en ervaring heeft met het uitgeven van bladen. Eerder dit jaar hebben de Redactieraad, de Ondernemingsraad en het Management Team, dat nu nog alleen bestaat uit de hoofdredactie, zich uitgesproken tegen DE. Daarnaast zou WPG niet de juiste procedure hebben gevolgd. De redactieraad heeft een advocaat in de arm genomen tegen de directie van WPG om de verkoop nietig te verklaren.

Voetbal International heeft een paar roerige jaren achter de rug. De uitgeverij heeft meermalen moeten ingrijpen in de tijdschriftentak vanwege teruglopende abonnementen en advertentie-inkomsten. Voor VI betekende dat diverse reorganisaties. In 2017 richtte VI zich meer op online met VI PRO. Twee jaar na de lancering van het digitale platform zijn er al tienduizend betalende digitale leden.