• Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • 8ste Editie jaarlijkse Canal Catwalk eerbetoon aan Anne Frank

  • Tom Coronel Top 6 op Nürburgring Nordschleife

  • 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Kleding.nl wordt nog verrassender en koopt StyleLounge

  AMSTERDAM - Kleding.nl maakt vandaag (31-7-2019) bekend haar Duitse concurrent StyleLounge te hebben overgenomen. Met deze acquisitie versterken Kleding.nl en zusterbedrijf Fashiola haar leidende posities in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zweden.Aandeelhouders van het in Hamburg gevestigde bedrijf besloten in mei 2019 de activiteiten te staken. Sindsdien zocht StyleLounge een overname kandidaat.

Kleding.nl neemt de meest waardevolle activa van Stylelounge over: het merk, de marketing kanalen en diverse relevante technologieën. Een aantal StyleLounge medewerkers maken tevens de overstap.

Peter Langenkamp, CEO van Kleding.nl & Fashiola: “De acquisitie van StyleLounge is mooie een stap voor ons. Hij past perfect in onze strategie om ons meer te concentreren op onze kernmarkten en nauwer samen te werken met onze partners.“

Nicolas Le Borgne, CEO van StyleLounge, voegt hieraan toe: “StyleLounge en Fashiola vullen elkaar aan. De combinatie van onze sterke punten zorgt voor meer transparantie in de fashion e-commerce markt. Deze overname is gunstig voor alle partijen.“

Het Nederlandse bedrijf Kleding BV exploiteert 25 websites. Het is in Nederland bekend onder de merknaam Kleding.nl en in 24 landen wereldwijd met het merk Fashiola.

Financiële details van de overname zijn niet bekendgemaakt.