• Tom Coronel Top 6 op Nürburgring Nordschleife

  • 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • Paul Schulten lanceert BLEND voor 19/20

  • Modeshow Sheila de Vries laat mooie tijden herleven

  • Over Edwin Oudshoorn Couture

  • Chopard Bag by Chloë Sevigny op de green carpet

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Gronings stadsblog Sikkom maakt sprong naar papier

  GRONINGEN - In Groningen wordt een nieuw kwartaaltijdschrift gelanceerd, een productie van stadsblog Sikkom. Het krijgt een oplage van 40 duizend exemplaren en wordt in de stad verspreid bij onder meer supermarkt Jumbo, in diverse cafés en koffiehuizen en via bezorgservice Dropper.

Een verrassende ontwikkeling? Tegenover het Dagblad van het Noorden legt Sikkom-journalist Willem Groeneveld uit waarom voor papier wordt gekozen..(En hij doet zich in ieder geval niet sjieker voor dan hij is... Misschien is dat wel Gronings alhoewel lang niet voor iedere Groninger per definitie ).

“Papier is nog lang niet uitgestorven. We willen meer zijn dan alleen een online merk. Ook in het echte leven willen we tastbaar zijn. Nu we vijf jaar bezig zijn is de tijd rijp voor nieuwe stappen. Het is chill om op de wc of bij de bushalte een krantje te kunnen lezen.” (Redactie Couturekrant: Even slikken en dan toch graag verder lezen want Life is Life gelukkig!) 

De stukken die in de papieren editie komen, zullen niet op de website verschijnen.

Het tijdschrift hoeft niet strikt de actualiteit te volgen, aldus Willem Groeneveld, omdat er maanden tussen de verschijningsdata zullen zitten. Willem Groeneveld :" Het is een mooie manier om verhalen te brengen." 

(Tja... Waarom ook eigenlijk niet? Mensen ontvangen iedere dag al dan niet gewenst toch al heel veel info die men niet altijd zo makkelijk kan verwerken. Groeneveld wil het nieuws kennelijk niet over-doseren. Daarom kan onze Redactie zijn visie wel delen. Het is ook in het nieuws van deze tijd in zekere zin kiezen of delen. Meedoen met de zappgeneratie die alles met 2 regels kerninformatie afdoet of proberen opmerkelijke onderwerpen vollediger maar leesbaar gedoseerd  aan te dragen. Het publiek kiest daarna zelf. ).