• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

KCOV Amsterdam zingt Brahms

  Het najaarsconcert van de KCOV Amsterdam staat dit jaar geheel in het teken van Johannes Brahms. Vóór de pauze zingt het koor zijn Nänie - op tekst van Friedrich Schiller – en voert het Promenade Orkest de Tragische Ouvertüre uit.Na de pauze staat het troostrijke Ein deutsches Requiem op het programma.

De meeste requiems volgen de liturgie van de Katholieke eredienst en zijn geschreven om een goed woordje te doen voor een overledene bij diens overgang naar een eeuwig leven.Het zijn doorgaans lofzangen op de eeuwigheid. Zo niet Ein deutsches Requiem. Brahms voltooide zijn meesterwerk in 1868, als een ode aan de sterfelijkheid. Met zijn requiem wilde hij juist hen die in rouw achterblijven troost en bemoediging bieden.

Troost, bemoediging en de zin van het leven zijn dan ook zijn voornaamste thema’s. Bij Brahms verliest de dood zijn bitterheid en scherpte. Aan het concert, zaterdagavond 16 november in het Concertgebouw Amsterdam werken behalve de KCOV Amsterdam, Het Promenade Orkest, de sopraan Titia van Heyst en de bariton Berend Eijkhout mee. Het geheel staat onder de inspirerende leiding van Frank Hameleers.

Kaarten voor dit concert zijn verkrijgbaar via de leden, via of via de site van het Concertgebouw. En voor wie ook eens in het Concertgebouw wil zingen: vooral tenoren zijn bij de KCOV van harte welkom bij KCOV Amsterdam.

De KCOV Amsterdam is al 114 jaar een van de grote oratoriumverenigingen in Amsterdam. Het koor geeft twee keer per jaar een concert in het Concertgebouw. Op het repertoire staan natuurlijk de grote oratoria, missen en requiems, maar ook verrast het koor zijn publiek regelmatig op zelden uitgevoerde werken.

...MET ZIJN REQUIEM WIL BRAHMS TROOST EN BEMOEDIGING SCHENKEN AAN HEN DIE IN  ROUW ACHTERBLIJVEN...